Wariant I

Psychologia osobowości w komunikacji i współpracy - warsztat dla wszystkich

Zgłębiając psychologię osobowości, odkryjesz jej potęgę w komunikacji interpersonalnej. Dzięki wiedzy na temat różnic indywidualnych w osobowości ludzi poznasz wynikające z nich różne style komunikacji oraz różne preferencje we współpracy. Podczas szkolenia zagłębisz się także w Twoją osobowość – odkryjesz jej mocne strony oraz „cienie” i nauczysz się rozwijać ją w pożądanym dla Ciebie kierunku. Tak, tak – możesz aktywnie wpływać na Twoją osobowość: poszerzać Twoją strefę komfortu oraz zwiększać Twoją efektywność w komunikacji i współpracy z innymi! Odkryjesz, jak możesz dopasować swoją osobowość do potrzeb Twoich przełożonych, współpracowników i klientów, aby podnieść efektywność Waszej współpracy. Poznasz także sposoby na to, jak zbudować pozytywną relację i zaangażować do współpracy osoby o preferencjach osobowościowych przeciwnych do Twoich! Jeśli jesteś menadżerem to warsztat ten pomoże Ci wykorzystać potęgę osobowości do budowania dobrej komunikacji i zaangażowania w podległym zespole!

Program warsztatu

  • Magia percepcji – odkryj, jak osobowość człowieka wpływa na sposób postrzegania innych ludzi i odbierania ich zachowań.
  • Potęga świadomości – odkryj, jak świadomość mechanizmów psychologicznych zmieni Twoją percepcję i przekonania na temat komunikacji interpersonalnej.
  • Poznaj różne wymiary osobowości i ich wpływ na komunikację – poznaj dogłębnie introwersję, ekstrawersję oraz wymiary myślenie i uczucia.
  • Jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą?
  • Jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu? Poznasz „zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości.
  • Nauczysz się rozpoznawać różne typy osobowości na podstawie tego, co słyszysz i widzisz – po warsztacie sam/a będziesz umiał/a rozpoznać kluczowe wymiary osobowości drugiego człowieka.
  • Sposoby na dopasowanie swojego stylu komunikacji do preferencji osobowościowych rozmówcy - jak mówić, aby uzyskać pożądany efekt (np. poinformować, zmotywować do działania, zaangażować).
  • Jaki jest Twój dominujący styl komunikacji? Jakie są Twoje mocne strony a jakie wyzwania wynikające z Twojej osobowości i preferowanego stylu komunikacji? Jak zmienia się Twoje zachowanie pod wpływem dyskomfortu i stresu? Które wymiary Twojej osobowości warto wzmacniać a które tonować w komunikacji z konkretnymi osobami aby uzyskać pożądany efekt? Jak efektywniej rozmawiać z różnymi typami współpracowników, przełożonych, klientów? Jak poszerzać własną strefę komfortu – aby rozwijać się a jednocześnie pozostać sobą? W czasie warsztatu będziesz miał/a okazję wspólnie z innymi uczestnikami, znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Diagnoza Twojego typu osobowości oraz stylu komunikacji i współpracy

  • Przed szkoleniem wypełnisz onilne kwestionariusz Insights Discovery * (20 minut).
  • W czasie szkolenia otrzymasz Twój indywidualny opisowy raport stworzony na podstawie udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w kwestionariuszu.
  • Twój raport - profil Insights Discovery, będzie zawierał graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego dowiesz się: jaki jest Twój typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z Twoich preferencji osobowościowych. Profil opisuje także Twoje mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak funkcjonujesz w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się Twój styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest Twój „typ antagonistyczny” i nad czym możesz pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych niż Ty preferencjach osobowościowych.
  • Twój indywidualny profil Insights będzie dla Ciebie punktem odniesienia w czasie całego szkolenia. Dostaniesz go także w wersji papierowej i elektronicznej - będziesz mógł udostępnić go Twoim współpracownikom.

* Insights Discovery to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl

 

Wariant II

Potęga osobowości w budowaniu zaangażowania, współpracy i komunikacji w zespole - Warsztat dla menadżerów i ich zespołów

Efektywny przywódca to dobry psycholog – potrafi pozytywnie wykorzystać psychikę własną i swoich podwładnych do tego, aby wspólnie osiągać cele biznesowe. Zgłębiając psychologię osobowości, odkryjesz jej moc w zarządzaniu zespołem – w komunikacji z podwładnymi, w budowaniu ich współpracy i motywacji. Poznając blaski i cienie własnej osobowości, zyskasz szansę na świadome jej kształtowanie i zarządzenie własnym stylem przywódczym.

Zespół to grupa ludzi, którzy mają wspólny cel i wzajemne powiązania. Dzięki efektywnemu wykorzystaniu energii zespołu, jego emocji, różnorodności kompetencji i osobowości oraz -  dynamiki relacji, zespół może osiągnąć znacznie więcej niż tylko suma wyników poszczególnych jego członków!

Czy Twój zespół osiągnął już taką efektywność w procesie swojego rozwoju, że jego członkowie wspólnie osiągają więcej, niż gdyby działali osobno? Czy Twój zespół w możliwie najlepszy sposób wykorzystuje swoją różnorodność i nie traci energii na niepotrzebne trudności wynikające z tych różnic? Czy Twój zespół mimo różnic potrafi „grać do jednej bramki”? Czy ludzie w Twoim zespole potrafią konstruktywnie rozmawiać ze sobą mimo różnych osobowości i różnych stylów komunikacji? Być może  Twojemu zespołowi przyda się „turbodoładowanie” w tych obszarach? Zapraszamy cały Twój zespół do udziału w warsztacie, który pomoże Wam „poznać się na nowo” oraz wykorzystać potęgę osobowości do zbudowania dobrej komunikacji i synergii!

Program warsztatu

  • Magia percepcji – wspólne odkrycie, jak osobowość wpływa na sposób postrzegania innych ludzi, odbierania ich zachowań, współpracę i zaangażowanie.
  • Różne wymiary osobowości oraz ich wpływ na komunikację, motywację i stres – poznanie introwersji, ekstrawersji oraz wymiarów: myślenie i uczucia.
  • Jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą?
  • Jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu? „Zły dzień” i „cień” różnych typów osobowości.
  • Wzajemne poznanie preferencji osobowościowych członków zespołu w oparciu o ich profile indywidualne Insights Discovery.
  • Wspólne odkrycie motywatorów i demotywatorów we współpracy wynikających z osobowości.
  • Poznanie „osobowości zespołu” jako całości – jego mocnych stron i wyzwań.
  • Poznanie różnych perspektyw, potrzeb i oczekiwań w zespole.
  • Wspólne wypracowanie recepty na dobrą komunikacje i współpracę w zespole.

Dodatkowo w trakcie warsztatu:

  • Interaktywne zadania zespołowe wzmacniające zaufanie, otwartość oraz wzajemne zrozumienie potrzeb i oczekiwań pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu, w tym także pomiędzy przełożonym i zespołem.

Diagnoza osobowości i stylów komunikacji w podległym Ci zespole

  • Cały Twój zespół wypełni onilne kwestionariusze Insights Discovery (20 minut) – najpóźniej 2 tygodnie przed warsztatem zespołowym.
  • Każda osoba z Twojego zespołu otrzyma w czasie warsztatu swój indywidualny raport opisowy stworzony na podstawie udzielonych w kwestionariuszu Insights Discovery odpowiedzi.
  • Indywidualne profile Insights Discovery, będą zawierały graficzne zobrazowanie oraz opis, z którego każdy uczestnik dowie się: jaki jest jego typ osobowości oraz dominujący styl komunikacji / współpracy, wynikający z preferencji osobowościowych. Profil opisuje także mocne strony i wyzwania w komunikacji z innymi; jak  dana osoba funkcjonuje w tzw. „dobrym dniu” i jak zmienia się jej styl komunikacji w „złym dniu” – w konflikcie, pod wpływem stresu; jaki jest jej „typ antagonistyczny” i nad czym może pracować aby lepiej komunikować  się z osobami o innych preferencjach osobowościowych.
  • Indywidualne profile Insights będą punktem odniesienia w czasie całego warsztatu. Uczestnicy dostaną swoje Profile Insights w wersji papierowej i elektronicznej – będą mogli udostępnić je swoim przełożonym i współpracownikom.

* Insights Discovery to metoda bazująca na teorii osobowości C.G. Junga, oparta o badanie kwestionariuszowe online, opracowana z zachowaniem standardów profesjonalnego testu psychologicznego. Raporty (profile indywidualne Insights) tworzone na podstawie odpowiedzi udzielonych w kwestionariuszu, obrazują w sposób przystępny dla środowiska biznesowego, indywidualne preferencje i różnice w stylu funkcjonowania ludzi. Kwestionariusz Insights jest narzędziem samoopisowym (uczestnik sam siebie opisuje poprzez wybór odpowiedzi na różne pytania), nie służy ocenie lecz autorefleksji i rozwojowi jednostek oraz zespołów. Diagnozę Insights oraz warsztaty bazujące na tej diagnozie mogą prowadzić tylko trenerzy certyfikowani przez Insights International / Poland. Więcej informacji na temat Insights Discovery: www.insights.pl

 

 

 

Jak nasze szkolenia z psychologi osobowości oceniają Uczestnicy i Zamawiający

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Trenerzy prowadzący szkolenie psychologia osobowości

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog-biznesu-warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant