Co uwielbiają w tym szkoleniu Uczestnicy

Co mówią o szkoleniu uczestnicy i sponsorzy?

Jak nasze szkolenia z Assessment Center oceniają Uczestnicy i Zamawiający

Tak o TWOJE POTRZEBY nie zadba NIKT

Program szkolenia z Assessment Center

AC/DC – jak to ugryźć?

  • AC/DC – dowiesz się, co kryje się pod tymi nazwami i dlaczego są tak popularne w branży HR.
  • Ośrodki Oceny/Rozwoju od podszewki – poznasz potrzeby, w odpowiedzi na które powstały te narzędzia oraz kierunki, w jakich ewoluowały.
  • Trafność diagnostyczna – upewnisz się, czy i kiedy AC/DC to najlepsza metoda spośród dostępnych narzędzi oceny kompetencji.
  • AC/DC w praktyce – odkryjesz realne korzyści i rezultaty, jakie możesz osiągnąć stosując te metody w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.

Bez kompetencji ani rusz?

  • Czym są kompetencje?
    • Dotychczas był to tylko pusty frazes? Na szkoleniu pokażemy Ci istotę kompetencji i ich zastosowanie, by stały się podstawą skutecznego ZZL.
    • Wciąż nie masz pewności, czym one są a czym nie są? By metody oparte na kompetencjach były efektywne, musisz swobodnie nimi operować – w tym celu poznasz wszystkie wyróżniki kompetencji.
  • Opis kompetencji:
    • Słownik kompetencji w firmie jest niezrozumiały lub niespójny, a może w ogóle nie funkcjonuje? By posługiwać się jednym, jasnym językiem, nauczysz się tworzyć opisy kompetencji.
    • Nie wiesz, jak poznać, czy aktualny lub potencjalny pracownik posiada daną kompetencję i w jakim stopniu? W tym celu zaczniesz korzystać z tzw. wskaźników behawioralnych.
    • Brakuje Ci jednego standardu do oceny kompetencji pracowników? W praktyce AC/DC funkcjonuje kilka skal do oceny kompetencji. By wybrać najodpowiedniejszą, zapoznasz się z wadami i zaletami każdej z nich.
  • Budowa Profili Kompetencyjnych:
    • Jak przelać na papier oczekiwania względem kompetencji pracownika czyli stworzyć Profil Kompetencyjny? Nauczysz się tego na szkoleniu i dowiesz się, skąd najlepiej wziąć dane do jego budowy.
    • Szukasz pracownika, który posiada wszystkie kompetencje na najwyższym poziomie? To nie tylko niemożliwe, ale i niepotrzebne. Na szkoleniu pokażemy Ci, jak wybrać kompetencje kluczowe dla ocenianego stanowiska.

Wszystko, o czym musisz pomyśleć planując sesję AC/DC

  • Organizacja procesu:
    • Niezależnie od tego, czy AC/DC przygotowujesz dla klienta zewnętrznego czy wewnątrz firmy, kilka kwestii wymaga omówienia z osobami decyzyjnymi i to jeszcze przed zaprojektowaniem sesji. Powiemy Ci, o czym rozmawiać, by uniknąć późniejszych nieporozumień, dyskusji czy oczekiwań, których nie da się spełnić.
    • Czy wiesz, kto powinien brać udział w sesji AC/DC? Na szkoleniu nauczysz  się dobierać Kandydatów i Asesorów.
    • Jak komunikować się z uczestnikami sesji? Pokażemy Ci, jak budować jasne, zwięzłe, spójne komunikaty, które będą Twoją profesjonalną wizytówką i wpłyną pozytywnie na uczestników.
    • Rzetelnie przygotowane materiały ułatwiają Asesorom pracę, a uczestnikom sesji wykonanie zadań – tę kompetencję też opanujesz.
    • Wspólnie przejdziemy przez wybór miejsca, organizację przestrzeni i dokładny harmonogram, bo dobre rozplanowanie sesji, choć może wydawać się żmudnym etapem, zagwarantuje jej sprawny przebieg.
  • Projektowanie zadań i narzędzi:
    • Tylko właściwie dobrane zadania umożliwią rzetelną weryfikację kompetencji podczas sesji – na szkoleniu poznasz ich zastosowanie, wady i zalety.
    • Dowiesz się, czym wywiad behawioralny różni się od zwykłej rozmowy z uczestnikiem i dlaczego jest nieodłączną częścią sesji.
    • Kwestionariusze i testy mogą stanowić dobre źródło informacji podczas sesji AC/DC lub być jedynie stratą czasu – pokażemy Ci, które z nich warto stosować i dlaczego.
    • Nauczysz się dobierać takie narzędzia do dodanego profilu kompetencyjnego, które pozwolą Ci realnie ocenić, w jakim stopniu uczestnik sesji spełnia oczekiwania na danym stanowisku.
    • Opanujesz projektowanie ćwiczeń i budowanie matrycy oceny kompetencji.
    • Nie masz pewności, czy wybrane narzędzia pozwolą Ci zbadać wybraną kompetencję? Wspólnie przejdziemy przez proces weryfikacji ćwiczeń.
    • Nie wiesz, skąd czerpać potrzebne zadania i narzędzia? Na szkoleniu otrzymasz praktyczne wskazówki.

Jak to poprowadzić?

  • Zasady prowadzenia sesji:
    • Gdy wszystko już przygotowane, pozostaje pytanie: jak właściwie poprowadzić sesję i zbudować odpowiednią atmosferę? Byś miał(a) pewność, co do swojej roli, wczujemy się w skórę moderatora.
    • Podczas sesji nie zostawiamy miejsca dla przypadku, dlatego na szkoleniu przeanalizujemy sposób podawania instrukcji i zasady prowadzenia ewidencji.
  • Zadania Asesorów podczas sesji AC/DC:
    • By każdy Asesor dobrze wykonał swoją pracę, musi w pierwszej kolejności poznać obowiązujące zasady i podział ról. Ty utrwalisz je sobie na szkoleniu.
    • Szkolenie wprowadzające dla Asesorów – dowiesz się, co to takiego i czy rzeczywiście jest potrzebne.
    • Co właściwie robi Asesor? Porozmawiamy o tym, co i jak Asesor ocenia podczas sesji.
    • Obserwować każdy umie? Jeśli ma to być skuteczna i obiektywna obserwacja podczas sesji AC/DC, musi być zgodna z pewnymi zasadami. Poznasz je na szkoleniu.
    • Czas na arkusze obserwacyjne, czyli metody zapisu obserwacji.
    • Ponieważ Asesor to też człowiek, zdarza się że popełnia błędy. Omówimy te, które występują najczęściej oraz zastanowimy się, jak zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.

Co dalej z wynikami sesji AC/DC

  • Uzgadnianie oceny:
    • Dlaczego przydzielić taką, a nie inną ocenę? Poznasz zasady oceny badanych kompetencji.
    • Za zamkniętymi drzwiami AC/DC, czyli trochę o sesji integracji danych, podczas której asesorzy próbują dojść do porozumienia w kwestii ocen. Dowiesz się, jak przeprowadzić ją efektywnie.
    • W procesie oceny zdarzają się pułapki, niejednoznaczne sytuacje – przekonasz się, jak ich unikać i je rozwiązywać.
  • Raporty i wnioski z sesji AC/DC:
    • Robota papierkowa, czyli czas przygotować raport indywidualny i zbiorczy – dowiesz się, co powinien zawierać.
    • Jakie są różnice w treści raportu po AC i DC? Omówimy je.
    • I najważniejsze! Odkryjesz możliwości wykorzystania wyników AC/DC w praktyce Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie.

Co i jak powiedzieć uczestnikom sesji AC/DC

  • Udzielenie informacji zwrotnej to dla wielu osób trudna sytuacja. By przebiegła ona jak najprościej, otrzymasz zbiór kierunkowskazów, w postaci struktury feedbacku i zasad udzielania go.
  • Tylko praktyka pozwala zdobyć i rozwijać kompetencję. Wspólnie z nami przygotujesz się do sesji feedbackowej, by wiedzieć, o czym i jak mówić.
  • Poznasz różnice w treści informacji zwrotnych dla uczestników AC i DC.
  • Punkty zapalne, takie jak uwagi krytyczne i wskazówki rozwojowe, wymagają dyplomatycznej formy przekazu – opanujesz ją na szkoleniu.
  • Zdarza się, że reakcje uczestników na otrzymany feedback są trudne i zaskakujące – przygotujemy Cię tak, byś potrafił poradzić sobie z nimi w konstruktywny sposób.

Do zobaczenia!

 

Nauczysz się na szkoleniu z Assessment Center

  • Samodzielnego projektowania i przeprowadzania sesji AC/DC
  • Praktycznych umiejętności asesora
  • Rozwiniesz zdolność obserwacji i oceny zachowań
  • Poznasz zasady integracji danych z całej sesji
  • Samodzielnego podsumowywania sesji w formie raportów indywidualnych i grupowych

Trener prowadzący szkolenie z Assessment Center

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 14-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Przez wiele lat organizowała i prowadziła sesje AC i DC. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie zdobyte w korporacjach o wysokich standardach rozwiązań HRM, skupia się na przekazywaniu Uczestnikom rozwiązań praktycznych, przydatnych w ich obecnej bądź przyszłej pracy.

Assessment Center - certyfikacja dla asesorów to inwestycja. Zwrot przekracza oczekiwania pracodawców!

Szkolenie Assessment Center - certyfikacja dla asesorów coraz częściej rozważane jest przez menedżerów czy HR-owców. Z czego to wynika? Powszechnie wiadomo, że pracownik to największy zasób firmy. Nie potrzeba szkolenia Assessment Center - certyfikacja dla asesorów, by organizacje zaczęły przekładać tę świadomość na konkretne działania: warsztaty podnoszące kompetencje, systemy motywacyjne premiujące zaangażowanie, włączanie pracowników w procesy decyzyjne, kreatywne i rozwojowe zadania… Jednak żadna z tych praktyk nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, jeśli na stanowiskach zatrudnione są niewłaściwe osoby. Szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” pomaga zadbać  o właściwy start każdego pracownika, a w efekcie spadek fluktuacji i dodatkowych kosztów oraz wzrost efektywności w firmie.

Czym wyróżnia się Assessment Center? Certyfikacja dla asesorów to inwestycja dla pracodawców, ale czy się zwraca?

  • Obserwowalne kryteria!
    Gdy prowadzimy rekrutację, kluczowe pytanie brzmi: „W jaki sposób zweryfikuję oczekiwane kompetencje wśród kandydatów?”. Oczywiście istnieją różne narzędzia, tj. wywiad, analiza dokumentacji, kwestionariusze czy testy, które mają to umożliwić, jednak ich skuteczność nie jest tak wysoka, jak Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów to miejsce, w którym uczysz się, jak zaobserwować konkretne zachowania, które są mierzalnym wskaźnikiem danej kompetencji.
     
  • Standaryzacja.
    Wszyscy uczestnicy sesji mają do wykonania te same zadania i są oceniani według tych samych jasno sprecyzowanych kryteriów. W ten sposób każdy z uczestników ma jednakową szansę na wykazanie się daną kompetencją. Po szkoleniu „Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów” możemy również porównać między sobą wyniki poszczególnych kandydatów.
     
  • Dopasowanie do specyfiki organizacji i stanowiska.
    Na szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” uczymy, jak tworzyć sesję w oparciu o model kompetencji danej organizacji, a także szerzej – politykę HR firmy. Poszczególne zadania mają odzwierciedlać rzeczywiste sytuacje biznesowe, a także weryfikować dane kompetencje na oczekiwanym poziomie. Umożliwia to ocenę kandydata w konkretnym kontekście zawodowym, zwiększa też jego świadomość dotyczącą zadań w przyszłym miejscu pracy. 
     
  • Rzetelność.
    Assessment Center, będzie spełniać swoją funkcję i przełoży się na efekty tylko, jeśli będzie przeprowadzony we właściwy sposób. Wszyscy asesorzy powinni zatem przejść szkolenie, tj. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, w trakcie którego zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności.

Tych kilka kluczowych kwestii umożliwia skuteczną weryfikację kompetencji oczekiwanych na danym stanowisku i dopasowanie kandydatów do potrzeb organizacji. Po szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” możemy z bardzo wysokim prawdopodobieństwem ocenić, czy kandydat poradzi sobie w nowej roli i z nowymi obowiązkami.
Assessment Center - certyfikacja dla asesorów dotyczy również ośrodka oceny - Assessment Development Center, który jest z kolei świetnym źródłem informacji o mocnych stronach pracowników, obszarach wymagających jeszcze pracy i optymalnych kierunkach rozwoju, np. osób zatrudnionych już w firmie, zajmujących wysokie stanowiska i posiadających duży potencjał rozwojowy.

Warto potraktować kwestię zatrudnienia kompleksowo i wyposażyć się w najlepsze narzędzia, tj. szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, zamiast wydawać pieniądze na kolejne, nieskuteczne rozwiązania. AC minimalizuje ryzyko błędnej oceny kompetencji lub niedopasowania do stanowiska pracy, pozwala więc uniknąć dodatkowych kosztów. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” to inwestycja, która zwraca się w postaci właściwych ludzi na właściwym miejscu – spełnionego marzenia każdej organizacji.

Szkolenia prowadziliśmy dla

Szkolenie dla Accenture Szkolenie dla Alianz Szkolenia dla Asseco Szkolenia dla Bakoma Szkolenia dla British american tabacco Szkolenie dla Bosh Siemens Szkolenie dla Carrefour Szkolenie dla Cemex Szkolenie dla Centrum nauki Kopernik Szkolenie dla Paradyż Szkolenie dla Cisco Szkolenie dla Detnorske Szkolenie dla Emerson Szkolenie dla Enegizer Szkolenie dla Esselte Szkolenie dla Eurest Szkolenie dla General Motors Szkolenie dla Lufthansa System Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Nespresso Szkolenie dla Vaillant