Szkolenie Assessment Center - certyfikacja dla asesorów AC/DC

Od decyzji personalnych zależy nie tylko kariera indywidualnego pracownika, ale sukces całej organizacji. Błąd może kosztować zbyt wiele! Potrzebujesz jasnych odpowiedzi, obiektywnych kryteriów, wystandaryzowanego procesu – czyli Assessment/Development Center (AC/DC). Jest to najskuteczniejsze narzędzie oceny kompetencji, pod warunkiem, że asesor wie, jak efektywnie przeprowadzić cały projekt, wykorzystując standardy międzynarodowej metodologii.

Nauczysz się na szkoleniu z Assessment Center

  • Samodzielnego projektowania i przeprowadzania sesji AC/DC
  • Praktycznych umiejętności asesora
  • Rozwiniesz zdolność obserwacji i oceny zachowań
  • Poznasz zasady integracji danych z całej sesji
  • Samodzielnego podsumowywania sesji w formie raportów indywidualnych i grupowych

Wyznaczamy nowe standardy na rynku szkoleń

Trener zapyta o Twoje potrzeby i zaproponuje optymalny program

Możesz porozmawiać z trenerem już dziś o swoich problemach i potrzebach i upewnić się, że zostaną spełnione. A zostaną spełnione, nawet jeśli wykraczają poza formułę szkolenia, bo tylko u nas "program" znaczy coś więcej niż samo szkolenie:

Trener zaopiekuje się Tobą na EKSTRA treningu indywidualnym

Gdy będziesz chciał zająć się wyzwaniem wykraczającym poza program szkolenia, ale związanym z jego tematem, lub przygotować się do ważnej i trudnej sytuacji, przećwiczyć i upewnić się, że optymalnie zastosujesz poznane techniki – masz 90 minut sam na sam z trenerem, w ciągu roku od szkolenia. Poza tym:

Trener wspiera Cię telefonicznie bez limitu godzin

Bo przecież po szkoleniu zaczynamy widzieć więcej, więc powstają kolejne pytania. No i pomocna dłoń przydaje się, by połączyć z Twoim życiem ogrom wiedzy i technik wyniesionych z naszego szkolenia. Dodatkowo:

Przez rok trener przesyła Ci dodatkowe materiały

Żebyś cały czas utrzymywał wysokie zaangażowanie i rozpęd w doskonaleniu się. Będziemy inspirować Cię studiami przypadku, quizami, artykułami i złotymi myślami ze szkolenia. I to jeszcze nie koniec, bo:

Twoje szkolenie odbędzie się na 100%

Bo my nie odwołujemy szkoleń. Jeśli termin szkolenia nie jest jeszcze gwarantowany, wystarczy że zapiszesz się a my potwierdzimy zapis, by termin został automatycznie objęty gwarancją.

Nasza jakość - Twój komfort

TO JEST HIT
8 godzin efektywnej pracy w wygodnym fotelu
i max 10 osób w grupie
 
ZAPISZ SIĘ

Trener prowadzący szkolenie z Assessment Center

 Sabina Dąbrowska-Olbryś psycholog biznesu Warszawa

Sabina Dąbrowska-Olbryś

menedżer ds. rozwoju biznesu, trener, coach ICC, psycholog biznesu

Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze Human Resources. Psycholog, trener, mediator i coach certyfikowany przez International Coaching Community. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obszarze zarządzania zespołami, jak i projektami. Ekspert z obszaru pozyskiwania talentów, rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzania efektywnością organizacyjną i zespołową.

Przez wiele lat organizowała i prowadziła sesje AC i DC. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie zdobyte w korporacjach o wysokich standardach rozwiązań HRM, skupia się na przekazywaniu Uczestnikom rozwiązań praktycznych, przydatnych w ich obecnej bądź przyszłej pracy.

Program szkolenia z Assessment Center

AC/DC – jak to ugryźć?

  • AC/DC – dowiesz się, co kryje się pod tymi nazwami i dlaczego są tak popularne w branży HR.
  • Ośrodki Oceny/Rozwoju od podszewki – poznasz potrzeby, w odpowiedzi na które powstały te narzędzia oraz kierunki, w jakich ewoluowały.
  • Trafność diagnostyczna – upewnisz się, czy i kiedy AC/DC to najlepsza metoda spośród dostępnych narzędzi oceny kompetencji.
  • AC/DC w praktyce – odkryjesz realne korzyści i rezultaty, jakie możesz osiągnąć stosując te metody w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.

Bez kompetencji ani rusz?

  • Czym są kompetencje?
    • Dotychczas był to tylko pusty frazes? Na szkoleniu pokażemy Ci istotę kompetencji i ich zastosowanie, by stały się podstawą skutecznego ZZL.
    • Wciąż nie masz pewności, czym one są a czym nie są? By metody oparte na kompetencjach były efektywne, musisz swobodnie nimi operować – w tym celu poznasz wszystkie wyróżniki kompetencji.
 
  • Opis kompetencji:
    • Słownik kompetencji w firmie jest niezrozumiały lub niespójny, a może w ogóle nie funkcjonuje? By posługiwać się jednym, jasnym językiem, nauczysz się tworzyć opisy kompetencji.
    • Nie wiesz, jak poznać, czy aktualny lub potencjalny pracownik posiada daną kompetencję i w jakim stopniu? W tym celu zaczniesz korzystać z tzw. wskaźników behawioralnych.
    • Brakuje Ci jednego standardu do oceny kompetencji pracowników? W praktyce AC/DC funkcjonuje kilka skal do oceny kompetencji. By wybrać najodpowiedniejszą, zapoznasz się z wadami i zaletami każdej z nich.
  • Budowa Profili Kompetencyjnych:
    • Jak przelać na papier oczekiwania względem kompetencji pracownika czyli stworzyć Profil Kompetencyjny? Nauczysz się tego na szkoleniu i dowiesz się, skąd najlepiej wziąć dane do jego budowy.
    • Szukasz pracownika, który posiada wszystkie kompetencje na najwyższym poziomie? To nie tylko niemożliwe, ale i niepotrzebne. Na szkoleniu pokażemy Ci, jak wybrać kompetencje kluczowe dla ocenianego stanowiska.

Wszystko, o czym musisz pomyśleć planując sesję AC/DC

  • Organizacja procesu:
    • Niezależnie od tego, czy AC/DC przygotowujesz dla klienta zewnętrznego czy wewnątrz firmy, kilka kwestii wymaga omówienia z osobami decyzyjnymi i to jeszcze przed zaprojektowaniem sesji. Powiemy Ci, o czym rozmawiać, by uniknąć późniejszych nieporozumień, dyskusji czy oczekiwań, których nie da się spełnić.
    • Czy wiesz, kto powinien brać udział w sesji AC/DC? Na szkoleniu nauczysz  się dobierać Kandydatów i Asesorów.
    • Jak komunikować się z uczestnikami sesji? Pokażemy Ci, jak budować jasne, zwięzłe, spójne komunikaty, które będą Twoją profesjonalną wizytówką i wpłyną pozytywnie na uczestników.
    • Rzetelnie przygotowane materiały ułatwiają Asesorom pracę, a uczestnikom sesji wykonanie zadań – tę kompetencję też opanujesz.
    • Wspólnie przejdziemy przez wybór miejsca, organizację przestrzeni i dokładny harmonogram, bo dobre rozplanowanie sesji, choć może wydawać się żmudnym etapem, zagwarantuje jej sprawny przebieg.
  • Projektowanie zadań i narzędzi:
    • Tylko właściwie dobrane zadania umożliwią rzetelną weryfikację kompetencji podczas sesji – na szkoleniu poznasz ich zastosowanie, wady i zalety.
    • Dowiesz się, czym wywiad behawioralny różni się od zwykłej rozmowy z uczestnikiem i dlaczego jest nieodłączną częścią sesji.
    • Kwestionariusze i testy mogą stanowić dobre źródło informacji podczas sesji AC/DC lub być jedynie stratą czasu – pokażemy Ci, które z nich warto stosować i dlaczego.
    • Nauczysz się dobierać takie narzędzia do dodanego profilu kompetencyjnego, które pozwolą Ci realnie ocenić, w jakim stopniu uczestnik sesji spełnia oczekiwania na danym stanowisku.
    • Opanujesz projektowanie ćwiczeń i budowanie matrycy oceny kompetencji.
    • Nie masz pewności, czy wybrane narzędzia pozwolą Ci zbadać wybraną kompetencję? Wspólnie przejdziemy przez proces weryfikacji ćwiczeń.
    • Nie wiesz, skąd czerpać potrzebne zadania i narzędzia? Na szkoleniu otrzymasz praktyczne wskazówki.

Jak to poprowadzić?

  • Zasady prowadzenia sesji:
    • Gdy wszystko już przygotowane, pozostaje pytanie: jak właściwie poprowadzić sesję i zbudować odpowiednią atmosferę? Byś miał(a) pewność, co do swojej roli, wczujemy się w skórę moderatora.
    • Podczas sesji nie zostawiamy miejsca dla przypadku, dlatego na szkoleniu przeanalizujemy sposób podawania instrukcji i zasady prowadzenia ewidencji.
  • Zadania Asesorów podczas sesji AC/DC:
    • By każdy Asesor dobrze wykonał swoją pracę, musi w pierwszej kolejności poznać obowiązujące zasady i podział ról. Ty utrwalisz je sobie na szkoleniu.
    • Szkolenie wprowadzające dla Asesorów – dowiesz się, co to takiego i czy rzeczywiście jest potrzebne.
    • Co właściwie robi Asesor? Porozmawiamy o tym, co i jak Asesor ocenia podczas sesji.
    • Obserwować każdy umie? Jeśli ma to być skuteczna i obiektywna obserwacja podczas sesji AC/DC, musi być zgodna z pewnymi zasadami. Poznasz je na szkoleniu.
    • Czas na arkusze obserwacyjne, czyli metody zapisu obserwacji.
    • Ponieważ Asesor to też człowiek, zdarza się że popełnia błędy. Omówimy te, które występują najczęściej oraz zastanowimy się, jak zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.

Co dalej z wynikami sesji AC/DC

  • Uzgadnianie oceny:
    • Dlaczego przydzielić taką, a nie inną ocenę? Poznasz zasady oceny badanych kompetencji.
    • Za zamkniętymi drzwiami AC/DC, czyli trochę o sesji integracji danych, podczas której asesorzy próbują dojść do porozumienia w kwestii ocen. Dowiesz się, jak przeprowadzić ją efektywnie.
    • W procesie oceny zdarzają się pułapki, niejednoznaczne sytuacje – przekonasz się, jak ich unikać i je rozwiązywać.
  • Raporty i wnioski z sesji AC/DC:
    • Robota papierkowa, czyli czas przygotować raport indywidualny i zbiorczy – dowiesz się, co powinien zawierać.
    • Jakie są różnice w treści raportu po AC i DC? Omówimy je.
    • I najważniejsze! Odkryjesz możliwości wykorzystania wyników AC/DC w praktyce Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie.

Co i jak powiedzieć uczestnikom sesji AC/DC

  • Udzielenie informacji zwrotnej to dla wielu osób trudna sytuacja. By przebiegła ona jak najprościej, otrzymasz zbiór kierunkowskazów, w postaci struktury feedbacku i zasad udzielania go.
  • Tylko praktyka pozwala zdobyć i rozwijać kompetencję. Wspólnie z nami przygotujesz się do sesji feedbackowej, by wiedzieć, o czym i jak mówić.
  • Poznasz różnice w treści informacji zwrotnych dla uczestników AC i DC.
  • Punkty zapalne, takie jak uwagi krytyczne i wskazówki rozwojowe, wymagają dyplomatycznej formy przekazu – opanujesz ją na szkoleniu.
  • Zdarza się, że reakcje uczestników na otrzymany feedback są trudne i zaskakujące – przygotujemy Cię tak, byś potrafił poradzić sobie z nimi w konstruktywny sposób.

Do zobaczenia!

Zapisz się na szkolenie!

Metodologia szkolenia z Assessment Center

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie "Assessment Center - certyfikacja dla asesorów AC/DC projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji komunikacji interpersonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze komunikacji interpersonalnej
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik komunikacji interpersonalnej
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi komunikacji interpersonalnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Gdzie i kiedy się spotykamy

W razie jakichkolwiek pytań pomoże Ci Ania Góralczuk

tel. 791 412 204, email: [email protected]

Zapisz się na szkolenie

Pobierz papierowy formularz zgłoszenia

Najbliższe terminy:

Termin szkolenia
rabat 20% dla 2 i każdej kolejnej osoby

Dane firmy

 

Oni już byli na tym szkoleniu

Szkolenie w wielu punktach zaskoczyło mnie pozytywnie, dając możliwość oceny własnych kompetencji i zaplanowanie kierunków ich rozwoju.

Zaskakujące elementy w tym szkoleniu:
- wykorzystanie materiałów, filmików-bardzo pozytywne
- „rodzinna” i miła atmosfera, wprowadzanie w stan swobody, możliwość wyrażania swoich opinii i uczucie zaufania
- empatia i wyrozumiałość trenera
- subtelny sposób motywacji i kładzenia nacisku na mocne strony uczestników

Bardzo dobre kompleksowe szkolenie, które oparte jest na zbadanych teoriach, dostarczające praktycznych wskazówek co zrobić, żeby zarządzać emocjami i rozwijać się. Trenerka zawsze uśmiechnięta czujna i wiarygodna. Przewagą tego szkolenia jest fakt, że będziemy w kontakcie przez rok poprzez mailing, a miłym i efektownym prezentem jest 90 minutowa sesja indywidualna. Dla mnie super.

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2019 roku. Jeśli nie wykorzystasz środków do końca 2019 roku - zgodnie z Twoją decyzją: albo zwrócimy je na konto płatnika albo przesuniesz je na kolejny rok, a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Anią Góralczuk:
791 412 204.