Program szkolenia

Biznes Partner w praktyce - jak budować relację partnerską i autorytet

  • Magia słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów
  • Dlaczego nie możemy się porozumieć i jak temu zapobiec? – bariery komunikacyjne we wzajemnych relacjach
  • Prezentacja własnych intencji oraz odkrywanie intencji naszego rozmówcy – czyli jak poprzez język wyrażać troskę i dbałość o drugą osobę oraz budować własny autorytet

Przepis na skuteczną komunikację - jak rozumieć i zostać zrozumianym

  • Co sprzyja a co utrudnia porozumieniu?
  • Słyszeć a słuchać – co to znaczy?
  • Kto pyta nie błądzi - sztuka zadawania pytań

Efektywna rozmowa - jak szybko i sprawnie zadbać o klienta wewnętrznego, zachowując najwyższą jakość obsługi

  • Przygotowanie do rozmowy
  • Struktura i przebieg rozmowy
  • Ja tu rządzę – czyli jak nie stracić kontroli nad rozmówcą i rozmową

Jaki jest Twój klient wewnętrzny

  • Typy klientów i rodzaje zachowań
  • Style komunikowania się - czyli co i jak do kogo mówić

Gdy pojawiają się obiekcje - jak radzić sobie z zastrzeżeniami i niezadowoleniem klienta wewnętrznego

  • Jak  rozpoznać jawne i utajone zastrzeżenia?
  • Techniki zarządzania obiekcjami – czyli jak sobie radzić z zastrzeżeniami i niezadowoleniem klienta?
  • Autorska technika 4U™
  • Bumerang
  • Kompensacja
  • Sprostowania pośrednie i bezpośrednie
  • Co każdy klient chciałby usłyszeć - kojące sformułowania
  • Czerwona płachta na byka - najczęściej popełniane przez nas błędy w kontakcie z klientem
  • Jak powiedzieć NIE - sztuka odmawiania

Informacja zwrotna - jak rozliczać z celów i egzekwować

  • Język korzyści – czyli jak etycznie skierować klienta ku optymalnemu rozwiązaniu
  • Praktyczne zastosowanie komunikatu JA w sytuacjach problemowych 
  • Techniki udzielania konstruktywnej krytyki/informacji zwrotnej – czyli w jaki sposób obiektywnie rozliczyć realizację zadań i celów

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

  • Budować pozytywny wizerunek swojego działu/firmy poprzez dostarczanie rozwiązań w sposób satysfakcjonujący i profesjonalny dla Klienta
  • W profesjonalny sposób prowadzić Klienta do uświadomienia sobie i zwerbalizowania własnych potrzeb/oczekiwań
  • Prezentować Klientowi rozwiązania (produkty/usługi) w taki sposób, który będzie maksymalizował jego chęć skorzystania z nich
  • Dbać o szacunek dla siebie samego oraz Klienta, nawet w najtrudniejszych interpersonalnie sytuacjach
  • Mieć pozytywną postawę do służenia pomocą Klientowi
  • Widzieć korzyści z wychodzenia z inicjatywą do Klienta
  • Sprawiać, że Klient - okazujący swoje niezadowolenie pod różnymi postaciami: krzykiem, złośliwością, sarkazmem, oporem, milczeniem - przejdzie do konstruktywnej formy dialogu oraz wyrazi na koniec wdzięczność

Trenerzy

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener, coach i konsultant 4GROW. Praktyk biznesu - od 2010 roku zarządza firmą. Psycholog biznesu i metodyk – twórca teorii psychologicznych, technik efektywności oraz programów szkoleń. Certyfikowany coach ICC oraz trener. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Członek International Coaching Community, psycholog, absolwent UKSW (specjalność: Psychologia Kliniczna i Osobowości) oraz Akademii Leona Koźmińskiego (specjalność: Zarządzanie Ludźmi w Firmie).

Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Odpowiedzialny za strategię sprzedaży i obsługi Klienta. Jako pierwszy na rynku wprowadził standard gwarancji terminu szkolenia już przy zapisie pierwszego Uczestnika. Wcześniej pracował w międzynarodowych firmach odpowiadając między innymi za obsługę Klienta zewnętrznego i wewnętrznego. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywności, programów szkoleniowych

Karolina Prusińska - trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Karolina Prusińska

trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych.

Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

[...] trenerzy 4GROW przeprowadzili dla 12 uczestników działu IT szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego. Szkolenie zostało poprzedzone rozległym badaniem potrzeb szkoleniowych, w oparciu o które zostały wyznaczone następujące cele dla szkolenia:

  1. Wzmocnienie proaktywnej oraz proklienckiej postawy pracowników IT
  2. Podniesienie poziomu umiejętności radzenia sobie z Klientem wewnętrznym w trudnych sytuacjach

W ramach szkolenia trenerzy 4GROW zastosowali szereg skutecznych metod warsztatowotreningowych, (m.in.: gorące krzesło, odgrywanie ról i scenek, dyskusja moderowana, praca w grupach, praca indywidualna, feedback na bieżąco).
Sposób przygotowania materiału szkoleniowego oraz adaptacyjna postawa trenerów podczas szkolenia zaowocowała oczekiwanymi rezultatami:

  • Pracownicy działu IT wypracowali listę najważniejszych cech postawy proaktywnej oraz proklienckiej,
  • Każdy z pracowników przygotował plan działań w celu wdrożenia wyżej wspomnianych postaw,
  • Uczestnicy poznali techniki badania potrzeb klienta oraz przećwiczyli ich zastosowanie w praktyce,
  • Uczestnicy poznali techniki rozwiązywania problemów / burzy mózgów które ułatwiają przezwyciężenie impasu.

Firma 4GROW dała się poznać jako rzetelny partner zapewniający osiągnięcie zakładanych celów. Fakt, iż większość z przekazanych treści oraz technik została wykorzystana w codziennej pracy już po odbyciu szkolenia zasługuje na uznanie skuteczności nauczania, jaką wykazali się trenerzy 4GROW.

Opinia - Szkolenie: Profesjonalna obsługa Klienta wewnętrznego

 

 

Łukasz Zieliński,
Kierownik IT ds. fabryki
British-American Tobacco Polska S.A.

Korzystając ze szkolenia 4GROW byłem całkowicie zaskoczony jego formą prowadzenia. Była ona całkowicie inna od tej, jaką znałem ze szkoleń, w których do tej pory uczestniczyłem. Dzięki temu było ono bardziej efektywne dla mnie.
Relacja zbudowane przez trenera z uczestnikami była wyjątkowa, pozytywnie wpływająca na sposób nauczania.
Myślę, że dzięki temu szkoleniu wiele ulegnie zmianie na lepsze, co pozwoli mi na osiągnięcie wielu, do tej pory niedostępnych dla mnie rzeczy.
Marcin Kryska
Grupa Żywiec S.A.

Szkolenie jest prowadzone przez praktyków w ciekawej, warsztatowej formie. Trenerzy bardzo indywidualnie podchodzą do każdego uczestnika. Naprawdę warto polecić.
Justyna Ciecierska
Raiffeisen Bank Polska S.A.

Szkolenie odbyło się, mimo, iż tylko dwóch uczestników sie na nie zgłosiło. Brawo za taką postawę.  Szkolenie było dobrze przemyślane, prowadzone w przyjaznej atmosferze, w trybie warsztatów. Dużo ćwiczeń praktycznych, scenek do odgrywania. Każda minuta spędzona na tym szkoleniu poszerzyła moją wiedzę z zakresu obsługi trudnego Klienta biznesowego.
Ewa Jeśkiewicz
Kontroler Projektów IT
RWE IT Poland Sp. z o.o.

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji z obszaru profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze  profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Profesjonalna obsługa Klienta wewnętrznego. Biznes partner – kto to taki i jak o niego dbać?

Mimo większej świadomości znaczenia relacji z Klientem zewnętrznym - odbiorcą produktu, rola profesjonalnej obsługi Klienta wewnętrznego, biznes partnerów wciąż jest niedoceniana. Badania potwierdzają, że to, jak czujemy się w organizacji zależy głównie od naszych relacji z Klientami wewnętrznymi, biznes partnerami. Są nimi wszystkie osoby pracujące wewnątrz tej samej organizacji, świadczące wobec siebie różnego rodzaju usługi. Są to również pracownicy zaangażowani na różnych etapach w proces tworzenia oferty rynkowej czy usług, których ostatecznym odbiorcą jest rynek. Dlatego szkolenie „Profesjonalna obsługa Klienta wewnętrznego. Biznes partner” skierowane jest do każdego pracownika.

Podczas szkolenia z obsługi Klienta wewnętrznego - biznes partnera dostrzeżesz, że działy w Twojej firmie - marketing, sprzedaż, księgowość, HR, logistyka, IT, finanse… to podsystemy jednego organizmu, jednak każdy z nich rządzi się innymi zasadami, zwyczajami, może mieć odmienne priorytety i interesy. Brak umiejętności obsługi Klienta wewnętrznego - biznes partnera widać często w codziennych trudnościach ze współpracą. Księgowość potrzebuje zamknąć rok finansowy, a tzw. „biznes” nie kwapi się do opisania faktur,  IT zamiast wdrażać nowe systemy, pomaga pracownikom „włączyć komputer”, marketing nie może zrealizować nowego pomysłu, bo IT mówi, że się „nie da”, HR walczy z menedżerami o terminowe dostarczanie celów pracowników, logistyka nie może wyegzekwować danych od sprzedaży, która zajęta jest „sprzedażą”, „sprzedaż” ma zmniejszoną efektywność przez nieodpowiednią logistykę…Umiejętności zdobyte podczas szkolenia z profesjonalnej obsługi Klienta wewnętrznego, biznes partnera pozwoliłyby znacznie zmniejszyć ilość konfliktów w pracy.

Jak możesz zadbać o relacje wewnątrz firmy?

Profesjonalna obsługa Klienta wewnętrznego – biznes partnera wymaga tyle samo zaangażowania i podobnych umiejętności, co budowanie relacji z Klientem zewnętrznym. Oto tylko kilka z kluczowych kompetencji, dzięki którym wzrośnie Twoja efektywność w pracy:

  • KOMUNIKACJA: szczególnie aktywne słuchanie, badanie potrzeb, dawanie konstruktywnej informacji zwrotnej. To wszystko sprawia, że w obsłudze Klienta wewnętrznego biznes partnerzy wspólnie wspierają rozwój całej organizacji, pomimo pewnych różnic interesów i poglądów.
     
  • BUDOWANIE AUTORYTETU: Świadome budowanie pozytywnego wizerunku to ważna strategia w obsłudze Klienta wewnętrznego – biznes partnera. Dzięki niej możesz wpłynąć na realizację celów biznesowych zespołu i jego członków. Autorytet wspiera m.in. odpowiedni dobór słów, mowa ciała, a także egzekwowanie, czy zachowania asertywne.
     
  • ASERTYWNOŚĆ, czyli wyznaczanie i obrona granic, które nadają relacji pewną ramę. Podobnie, jak handlowiec może nie zgodzić się na mało atrakcyjne warunki Klienta, pracownicy nie powinni akceptować zachowań kolegów, które utrudniają im pracę, np. jeśli co pół godziny do kadr przychodzą interesanci, niemożliwe staję się wykonanie rozliczenia, które ma być gotowe na koniec miesiąca. Podczas szkolenia z profesjonalnej obsługi Klienta wewnętrznego - biznes partnera wypracujesz z nami rozwiązania, które pozwolą Ci w takich sytuacjach zadbać o własny komfort i efektywność bez straty relacji, czy popsucia atmosfery w pracy.

Dbałość o obsługę Klienta wewnętrznego - biznes partnera przynosi zysk nie tylko wewnątrz firmy. Jest to początek procesu tworzenia jakości ukierunkowanej na Klienta zewnętrznego. To oznacza, że dostarczanie najlepszych usług współpracownikom jest niezbędne do dostarczenia Klientom zewnętrznym usług na takim samym poziomie.
Podstawą stworzenia jakości przez organizację na zewnątrz jest stworzenie jej wewnątrz!

 

Tagi
Biznes parner