Program szkolenia

1) Złość – inteligencją emocjonalną zmienisz ją w neutralny stan

Obserwujesz, że w Twoim życiu jest dużo złości, winnych osób? Czujesz, że złość wpływa negatywnie na Twoje relacje z koleżankami i kolegami  w pracy?

Zmienimy to – nauczę Cię naszego autorskiego algorytmu wygaszania złości do neutralnego stanu, umożliwiającego komfortowe, normalne funkcjonowanie.

  • Zobaczysz także pozytywne aspekty złości (tak, tak, pozytywne!).
  • Zapoznasz się z procesem powstawania emocji, dzięki czemu zrozumiesz, w którym miejscu możliwa jest zmiana pojawiających się uczuć – dowolnych!
  • Nauczysz się stawiać odpowiednie pytania, by dotrzeć do źródła złości i znaleźć konstruktywne rozwiązanie w każdej trudnej sytuacji – czyli uruchomisz w sobie sprawczość, zaradność.
  • Dowiesz się, jak zmieniać negatywne przekonania, które stoją za przeżywaną złością, frustracją, zniechęceniem oraz poznasz techniki konstruktywnego wyrażania emocji – nawet w biznesie!
  • Rozumiejąc, skąd się biorą „negatywne emocje” będziesz wiedzieć, jak poradzić sobie z emocjami innych. Powiem Ci, czym jest empatia i jak zareagować w sposób empatyczny na trudne emocje współpracowników, klientów, bliskich.

 

2) Smutek – inteligencją emocjonalną zmienisz go w pozytywną energię

Zamartwiasz się, smucisz i nie wiesz, jak wyjść z emocjonalnego dołka? Tak, w życiu każdego z nas bywają trudne momenty i zdarza się, że trwają długo, ale to nie oznacza, że jesteś skazany na smutek!

Nauczę Cię naszego autorskiego algorytmu zamiany smutku w pozytywny stan!

  • I to nie wszystko. W smutku jest głębszy sens. Nie tylko w smutku – każdej emocji. Rozumiejąc emocje, nauczysz się brać z nich wszystko to, co najlepsze i zamieniać na inne uczucia w optymalnym momencie!
  • Zmienisz swoją strategię myślową na sprzyjającą działaniu i realizacji Twoich celów.
  • Poznasz przeszkody stojące na drodze do skutecznego radzenia sobie z emocjami - mechanizmy obronne – i nauczysz się je niwelować
  • Czy wiesz, że jest ponad 100 uczuć? A Ty ile z nich rozpoznajesz w swoim życiu?
    Nauczę Cię rozpoznawać swoje emocje i powiem Ci, dlaczego ważne jest nazywanie swoich emocji.

 

3) Zarządzanie stresem -  inteligencją emocjonalną zmienisz go w spokój

Stres utrudnia Ci efektywne działanie i nie pozwala zapomnieć o sprawach firmowych również po pracy? Nie możesz zasnąć, bo myślisz o czekających Cię spotkaniach, zadaniach i problemach do rozwiązania? Żyjesz w napięciu? Ścisk w żołądku, zimne dłonie, zalewający rumieniec… Jak sobie radzić ze stresem, martwieniem się, strachem, które blokują efektywne działanie?

Nauczę Cię naszego autorskiego algorytmu zamiany stresu w spokój!

  • Dowiesz  się także czym jest stres, jak powstaje i kiedy staje się zagrożeniem. Opowiem Ci o najnowszych badaniach naukowych dotyczących stresu i ich praktycznym zastosowaniu.
  • Przeanalizujesz jakie, stosowane przez Ciebie strategie radzenia sobie ze stresem, są skuteczne, a jakie Ci nie służą?
  • Dowiesz się, w jaki sposób obniżyć napięcie wynikające ze stresu i zrelaksować się, wykorzystując proste techniki relaksacji (mindfulness, oddychanie obniżające niepokój, trening Jacobsona, trening autogenny Schultza, i.in.)

 

4) Radość, rozbawienie, pozytywny nastrój - inteligencją emocjonalną wzbudzisz je w sobie

Widzisz wokół siebie uśmiechniętych ludzi, pozytywnie nastawionych do świata – i zastanawiasz się, jak oni to robią? Jak wzbudzić w sobie pozytywny nastrój? Jak wprowadzić do swojego życia więcej radości? Możesz wybrać to, jak się poczujesz!

Nauczę Cię naszego autorskiego algorytmu zmiany dowolnego uczucia, dowolnej emocji w radość, rozbawienie, pozytywny nastrój!

  • Przeprowadzę Cię także przez trudne doświadczenie – dzięki poznanym narzędziom, zmienisz swój stan emocjonalny na taki, jaki wybierzesz.
  • Nauczę Cię optymizmu. Zapoznasz się z odkryciami psychologii pozytywnej i dowiesz się w jaki sposób patrzeć na swoje sukcesy i porażki.

Nauczysz się

  • Większej efektywności w realizacji celów - szybszej reakcji w sytuacji wymagającej działania, a w której pojawiają się emocje i/lub stres oraz osiągania lepszych jakościowo rezultatów (im silniejsze emocje, tym widoczniejsza poprawa efektywności)
  • Zmiany swoich stanów emocjonalnych
  • Wbudzania pożądanych emocji
  • Poprawiania własnego nastroju oraz budowania pozytywnej atmosfery wokół siebie
  • Budowania głębszych, bezkonfliktowych relacji

Trenerzy

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Łukasz Kostecki

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Menedżer ds. rozwoju biznesu, psycholog biznesu, trener, doradca, dyplomowany coach, certyfikowany assesor procesów AC/DC, oraz konsultant Extended DISC, z ponad 20 letnim, praktycznym doświadczeniem w branży finansowej, farmaceutycznej, FMCG i usługach. Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, IBD Business School, oraz wielu specjalistycznych kursów i szkoleń. W swojej pracy łączy praktyczną wiedzę z zakresu współczesnej psychologii, z bogatym doświadczeniem zawodowym, pasją, oraz nastawieniem na widoczne efekty podejmowanych działań.

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii i technik w obszarze inteligencji emocjonalnej oraz programów szkoleniowych. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Odpowiedzialny za sprzedaż usług i negocjacje z Klientami i kontrahentami. Wcześniej pracował w HR gdzie był odpowiedzialny za procesy rozwojowe pracowników oraz weryfikacji ich kompetencji. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia.

Karolina Prusińska - trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Karolina Prusińska

trener, coach, konsultant, psycholog biznesu

Trener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menedżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menedżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”).

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Szkolenie z IE pokazało mi praktyczne narzędzia do pracy nad sobą i swoimi umiejętnościami. Chętnie podzielę się zdobytą wiedzą, nie tylko w pracy, ale przede wszystkim w życiu osobistym. Zbudowała się we mnie ogromna nadzieja na umiejętne panowanie nad swoimi emocjami i zarządzanie nimi.
Michał Wroniszewski
Senior procurement officer CEE T&ES
Unilever Sp. z o.o.

Bardzo polecam szkolenie z inteligencji emocjonalnej. Atmosfera jest wspaniała, scenki realistyczne, prowadzący wspiera w trudnych momentach i jednocześnie wskazuje popełniane błędy.
Ewa Jaśkiewicz
Kontroler Projektów IT
RWE IT Poland Sp. z o.o.

Trener (Mateusz Dąbrowski) w bardzo ciekawy i przekonywujący sposób przedstawił kwestie radzenia sobie ze stresem i emocjami, zarówno na stopie zawodowej, jak i w sferze prywatnej. Początkowo nie byłem zbytnio przekonany do całego konceptu (2 dni o emocjach? – bo i po co i o czym), ale okazało się, ze szkolenie było ciekawą kombinacją teorii i praktyki. A drugi dzień...przerósł najśmielsze oczekiwania! Z taką huśtawką emocjonalną spotkałem się chyba poraz pierwszy...i aby ostatni..., ale było to niesmowite doświadczenie, i z takim bagażem łatwiej będzie zrozmieć pewne reakcje przyjaciół, pracowników, a nawet rodziny. Wspólnie, korzystając ze zdobytej wiedzy, i przy wsparciu Trenera, przekonaliśmy się w praktyce jak radzić sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
Mateusz Gołba
Kierownik ds. Zarządzania Centrum Operacyjnym
Capgemini Polska Sp. z o.o.

Czuję się po szkoleniu wypełniony ochotą do wdrażania prezentowanych metod, co jest najlepszym dowodem na to, że tak trudny temat został mi przekazany w sposób zrozumiały i pełny. Moje pytania znalazły szybką odpowiedź i po szkoleniu czuję, że również poprzez wspaniałą moderację i atmosferę sam znajdowałem na nie odpowiedź. Polecam każdemu, szczególnie tym sceptycznie nastawionym na tematy miękkie. To naprawdę przynosi pozytywne skutki.
Maciej Piotrowicz
Specjalista ds. analiz energetycznych
Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej sp. z o.o.

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie z inteligencji emocjonalnej projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia inteligencji emocjonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze inteligencji emocjonalnej
  3. Przekazywanie technik związanych z inteligencją emocjonalną oraz prowokowanie do tworzenia technik związanych z zarządzaniem emocjami i stresem
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia inteligencji emocjonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia inteligencji emocjonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi inteligencji emocjonalnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój inteligencji emocjonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Inteligencja emocjonalna: zarządzanie emocjami i stresem - sekret sukcesu w biznesie

Korzyści wynikające z wysoko rozwiniętych kompetencji osobistych i interpersonalnych, w tym inteligencji emocjonalnej: zarządzania emocjami i stresem są już powszechnie dostrzegane i cenione zarówno w życiu osobistym, jak i (a może przede wszystkim) w biznesie. Szkolenia stanowią jedną z najpowszechniejszych form rozwoju i doskonalenia tych tzw. „miękkich” umiejętności. Najczęściej jednak decydujemy się „poprawić” swoją asertywność, autoprezentację czy zdolności negocjacyjne, pozostawiając odłogiem własną inteligencję emocjonalną: zarządzanie emocjami i stresem. Dlaczego zaniedbujemy ten ważny obszar, nie wykorzystując jego potencjału, zwłaszcza gdy dziś inteligencja emocjonalna: zarządzanie emocjami i stresem są nam wyjątkowo potrzebne?

Być może niesłabnąca moda na pewne kompetencje wynika z tego, że wielu osobom kojarzą one się z przejęciem kontroli, przewagą. We współczesnym konkurencyjnym i mocno nastawionym na wynik świecie, chcemy zdobywać więcej, prezentować się jak najlepiej, żyć jak najwygodniej. Inteligencja emocjonalna: zarządzanie emocjami i stresem wydawać się może zbędnym luksusem. Być może szkolenie z asertywności czy negocjacji budzi też więcej skojarzeń z aktywnym działaniem nastawionym na realizację celu niż np. szkolenie z inteligencji emocjonalnej: zarzadzanie emocjami i stresem. Jednym z powodów wybiórczego rozwoju może być więc koncentracja na wyniku, innym - błędne postrzeganie samej kompetencji. Inteligencja emocjonalna: zarządzanie emocjami i stresem, mimo znacznego zwiększenia świadomości, wciąż wielu osobom kojarzy się z czymś mglistym, tajemniczym i nieprzekładającym się na konkretne rezultaty.

Nic bardziej mylnego, badacze i ludzie sukcesu potwierdzają - to inteligencja emocjonalna: zarządzanie emocjami i stresem jest lepszym predykatorem powodzenia niż iloraz inteligencji czy wiedza specjalistyczna! Kontakt z drugą osobą jest w końcu podstawą niemal wszystkich naszych działań, a o ich powodzeniu decyduje często umiejętność zrozumienia, odpowiedniego prowadzenia rozmowy, kontrolowania odczuwanych emocji. Pomyśl, jak często brakowało ich w Twoich dotychczasowych relacjach i kontaktach biznesowych, a znajdziesz odpowiedź na pytanie o to, dlaczego inteligencja emocjonalna: zarządzanie emocjami i stresem stanowią o prawdziwej przewadze konkurencyjnej. Rozwój tych kompetencji wymaga jednak dużego zaangażowania i przełamywania własnych barier, dlatego szkolenie z inteligencji emocjonalnej: zarządzania emocjami i stresem to wyzwanie dla odważnych.

Bardzo ważnym elementem szkolenia z inteligencji emocjonalnej: zarządzania emocjami i stresem jest praca na własnych przekonaniach. To od nich bowiem zależy, w jaki sposób interpretujemy rzeczywistość, a w efekcie, jak na nią reagujemy. Podczas szkolenia z inteligencji emocjonalnej: zarządzania emocjami i stresem doświadczysz tego, że zmieniając swoje przekonania, zmieniasz skutki napotykanych przez Ciebie trudności. Wyjaśnienia personalne („To ja jestem temu winien…”), stałe („zawsze tak się dzieje…”) i uniwersalne („czegokolwiek się nie tknę…”) podcinają skrzydła. Zamiast tego trudne sytuacje mogą być źródłem wzmożonej energii, wymaga to jednak wyższego poziomu inteligencji emocjonalnej: zarządzania emocjami i stresem, który możesz osiągnąć!

Warto wyjść ze schematów i stereotypów myślenia i zrealizować pełnię potencjału, jaki posiadasz. Inteligencja emocjonalna: zarządzania emocjami i stresem to kompetencja, która przełoży się na wszystkie obszary Twojego życia. Podejmij to wyzwanie!