Program szkolenia

Jak motywować pracownika indywidualnie?

  • Zdziwisz się jak wiele jest motywatorów pozafinansowych i jak silnie oddziałują na Ciebie - eksperyment...
    Zaczynam od eksperymentu, dzięki któremu wszyscy Uczestnicy poprzez własne doświadczenie przekonują się, jakie są najsilniej działające motywatory. I podwyżki tam nie ma, a jeśli jest - to na szarym końcu. Wypracujesz z innymi zatem gotową listę silnie inspirujących i pobudzających motywatorów.
  • Wiesz czym jest motywacja?
    Od czego zależy? Jak ją wzbudzić? Podnosić? Przeprowadzę Cię przez psychologiczne podłoże procesu motywacji tak, że wreszcie zrozumiesz to niby proste zagadnienie na takim poziomie, który pozwoli Ci swobodnie posługiwać się motywacją w dowolnym obszarze życia.
  • Opowiem Ci najnowsze psychologiczne badania nad motywowaniem
    Dowiesz się, jak wzbudzać motywację wewnętrzną i jak motywować, gdy jest tylko motywacja zewnętrzna. Poznasz najnowsze badania psychologiczne nad motywowaniem pracowników, które Cię bardzo zaskoczą, bo zmienią Twoje dotychczasowe przekonania na temat motywowania pracowników.
  • Jakich błędów uniknąć w motywowaniu
    Z teorią Maslowa, Herzberga niektórzy są zaznajomieni, ale jakie jest jej praktycznie zastosowanie do stosowania motywatorów i nie popełniania długo żałowanych błędów? Wiesz jakie? Dowiesz się.
  • Przećwiczysz zaawansowane techniki motywowania - trening
    A teraz do dzieła - poznasz moją autorską, coachingową technikę do motywowania pracownika oraz przećwiczysz ją - sam na sobie doświadczysz jak działa stosowana w Twojej zawodowej sytuacji przez Twojego nowego szefa (w tej roli będzie inny Uczestnik szkolenia) i Ty również innemu Uczestnikowi zrobisz to samo - zainspirujesz, zmotywujesz, zbudujesz głębszą relację.

Jakie nagrody stosować w motywowaniu pracowników?

  • Kiedy stosować nagrody warunkowe a kiedy bezwarunkowe?
    Dowiesz się, kiedy stosować nagrodę warunkową a kiedy bezwarunkową. Pokażę Ci przykłady systemów motywacyjnych, premiowych i wynagrodzeniowych, które poprzez złe zastosowanie nagród niszczą motywację wewnętrzną i proaktywność doprowadzając do roszczeniowości pracowników.
  • Jak zbudować system motywacyjny w Twoim zespole?
    Pokażę Ci różnicę pomiędzy systemem motywacyjnym a systemem wynagrodzeń oraz udowodnię, że wiele tzw. systemów motywacyjnych znanych Ci z pracy lub biznesu nie ma nic wspólnego z motywacją i motywowaniem, przeważnie wręcz przeciwnie i jest mylnie nazywanym systemem wynagrodzeń lub systemem premiowym. Zatem Ty zbudujesz przy moim wsparciu prawdziwy system motywacyjny równoległy do aktualnych systemów finansowych, na miarę Twoich możliwości jako menadżera - zapewniam Cię - w 100% skuteczny. A jeśli Twój system wynagrodzeń przeciwdziała motywacji - dostaniesz mnóstwo argumentów do rozmów z osobami decyzyjnymi, aby zmieniać ten system na lepszy.

Jak motywować pracowników zespołowo?

  • Jak zaangażować członków zespołu do wspierania się, utożsamiania z firmą i brania odpowiedzialności za wyniki?
    Zespół tworzy się od nowa, gdy zmieni się przynajmniej jedna osoba... Wiedziałeś o tym? Zmieniają się alianse, relacje, siły oddziaływań, role w sensie socjologicznym. Pokażę Ci naturalny proces budowania się zespołu czyli tak na prawdę naturalnie pojawiających się dysfunkcji w zespole, które gdy nie zarządzone, tworzą postawy pracowników: "ja tu przychodzę wykonać swoją robotę i dostać pensję" lub samodzielnie, niezależnie pracujących jednostek niezainteresowanych dobrem ogólnym, wynikami zespołu/działu, a tylko swoim indywidualnym wynikiem. Dostaniesz techniki i sposoby zapobiegania tym dysfunkcjom, dzięki czemu Twój zespół stanie się 2-krotnie bardziej zaangażowanym i wspierającym się teamem, dbającym o wynik całego zespołu, działu i firmy.
  • Czym jest najnowszy trend - zarządzanie przez wartości?
    Czy wiesz, że najnowszym trendem na zachodzie jest zarządzanie przez wartości? Zarządzanie przez cele już traci na znaczeniu. Do Polski dopiero powoli docierają pierwsze sygnały zza oceanu... Zobaczysz i doświadczysz czym są wartości i jak można nimi motywować w trakcie spotkań.
  • A teraz doświadczysz efektów motywowania zespołowego
    Zrobimy wspólnie dwie techniki motywowania, dzięki którym zobaczysz jak nasz zespół szkoleniowy, jeszcze wczoraj obcych sobie ludzi, nagle stanie się zintegrowanym, świetnie czującym się w swoim towarzystwie ludzi, którzy chcą sobie pomagać. Zabawne, że ludzie często szukają czegoś fajnego na wyjazdy integracyjne, bo już wszystko jest "oklepane", a tak wiele fajnego można zrobić własnym sumptem...

Jak prowadzić spotkania, by motywować do aktywnego udziału?

  • Dlaczego uczestnicy spotkań zmieniają temat, uciekają w dywagacje, utrudniają sprawny przebieg dyskusji?
    Ludzie przybierają różne role w zespołach - zrozumienie tych ról pozwoli Ci zarządzać każdym Uczestnikiem inaczej i adekwatnie, dzięki czemu zyskasz sobie sprzymierzeńców, którzy wesprą Cię w trudnych momentach dyskusji. Poza tym ludzie wchodzą w dyskusje zgodnie z pewnym schematem - jeśli będziesz działać zgodnie z nim, miło zaskoczy Cię to, jak ludzie chętnie, otwarcie będą brać udział w dyskusji. Poznasz ten proces.
  • Jak możesz zaangażować ludzi w dyskusję, którą rozwiążecie kreatywnie problem?
    Zdarza Ci się, że Twój lub Twojego członka zespołu pomysł zostaje skrytykowany na forum? Może nawet Ty to robisz, nieświadom negatywnych konsekwencji... Jeśli dyskusja merytorycznie "idzie jak po grudzie", ludzie biją pianę, nie poruszając się na przód to mam dla Ciebie świetną wiadomość - dostaniesz ode mnie coachingową technikę moderowania dyskusji, która zaangażuje każdego członka, uporządkuję przebieg dyskusji, wprowadzi atmosferę współpracy i poczucia humoru i przede wszystkim zamieni krytykę w kreatywne rozwiązywanie problemów i zapobieganie ryzykom.
  • Przetrenujesz prowadzenie spotkania i moderowanie dyskusji
    Poprowadzisz część dyskusji ukierunkowanej na rozwiązanie konkretnego problemu przed otrzymaniem powyższych technik i po. Doświadczysz olbrzymiej różnicy w jakości, szybkości osiągania efektów i przyjemności w dyskusji. Od tej pory w Twojej pracy szybkie, merytoryczne i efektywne spotkania z zaangażowanymi i konstruktywnymi uczestnikami, co Ty na to?

Nauczysz się

W Zarządzaniu zespołem zaawansowanych, coachingowych metod motywowania oraz pracy nad budowaniem zespołu i zarządzaniem nim podczas spotkań. Jest jeden wymóg - deklarujesz, że będziesz przeznaczać czas na rozmowy z ludźmi, w zamian ja Ci deklaruję, że niezależnie od problemu dzięki temu szkoleniu takie rozmowy staną się jednym z najprzyjemniejszych momentów Twojego dnia.

Trenerzy

Mateusz Dąbrowski prezes, psycholog biznesu , trener i coach ICC

Mateusz Dąbrowski

prezes, trener, coach ICC, konsultant, psycholog biznesu

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ..

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Wychodzę ze szkolenia z nastawieniem, że mój zespół jest moimi wyzwaniem, a ja chcę być dla nich inspiracją. Techniki i zagadnienia podane przez Mateusza są do wdrożenia od dziś -zrobię to! Mega szacunek dla trenera za siłę, która w nim drzemie.
Paweł Musiałowski,
Kierownik oddziału

Te dwa dni z całą pewnością sprawią, że będę lepszym przełożonym i człowiekiem. Dzięki szkoleniu uświadomiłam sobie jak ważną rolę pełnię i jak wiele ode mnie zależy, jak wiele też muszę zmienić w swoim dotychczasowym sposobie postępowania.
Joanna Siedlecka,
Lider ds. bezpieczeństwa produktu

Znakomite podejście trenera do uczestników wyzwala wolę aktywnego udziału i zaangażowania się w prezentowaną tematykę.
Piotr Bartosiak,
Kierownik biura,
Promark sp. z o.o.

 

Moimi korzyściami ze szkolenia było poznanie nowych technik motywacji – nowe pomysły na odbudowę zespołu. Podczas szkolenia dało się odczuć dobry przekaz wiedzy – slajdy i materiały szkoleniowe. Zaskoczeniem w pozytywnym znaczeniu była sala szkoleniowa i jej wysoki komfort. Trener dzięki fajnym ćwiczeniom zbudował przyjemną relację z uczestnikami. Sama osoba trenera bardzo konkretna, umiejąca zainteresować tematem.
Adam Woźniak,
Z-ca kierownika działu,
Teleaudio DWA Sp. z o.o. SK

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie "Motywowanie pracowników, inspirowanie i coaching w zarządzaniu" projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencjiCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w ćwiczonym obszarze 
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji w obszarze motywowania pracowników, inspirowania i coachingu w zarządzaniu. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

 

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie – niezbędnik lidera XXI wieku

Skuteczny styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania to święty Graal dla większości liderów. Często menedżerowie rozkładają ręce narzekając, że próbowali już „dosłownie wszystkiego” – żadne nagrody ani kary nie spowodowały, że pracownicy zaangażowali się w swoje zadania. Liderzy ci stracili już chęć rozwoju swoich umiejętności zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania. Inni czują opór przed „negocjowaniem” z pracownikiem, który przecież „ma wykonać tylko swoją pracę”. Są też i tacy, którzy na pewno chętnie przychyliliby nieba pracownikom, ale „mają związane ręce”, bo struktura organizacji „nie pozwala im podjąć żadnych działań w tym kierunku”. Czy podczas szkolenia liderzy ci otrzymają uniwersalny przepis na efektywne zarządzanie zespołem, przywództwo i motywowanie?

Przede wszystkim obalą wiele fałszywych przekonań i niekonstruktywnych schematów zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania. Przykładowo, stosując system nagród i kar mający zachęcić pracownika do wykonania danego zadania, zyskujemy osobę, która podejmuje działania tylko ze względu na okoliczności zewnętrze, tzn. dopóki marchewka jest wystarczająco apetyczna albo strach przed batem wystarczająco duży. Taki styl zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania powoduje, że pracownik nie jest efektywny ani zaangażowany. Koncentruje się wyłącznie na konsekwencjach zadania, a nie na samym jego wykonaniu, dodatkowo wymaga ciągłej kontroli.
Często ogromne zaskoczenie podczas szkolenia z zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania wzbudza aspekt finansowy – jest on istotny, ale przez menedżerów przeceniany. Oczywiście, każdy pracownik musi mieć zapewnione pewne bezpieczeństwo materialne, jednak pieniądze nie są najskuteczniejszym motywatorem, bo działają właśnie na zasadzie zewnętrznej marchewki.

Od Ciebie zależy efektywność zespołu, satysfakcja i motywacja poszczególnych jego członków. Warto pracować nad swoim stylem zarządzania zespołem, przywództwa i motywowania, by przyczynić się do sukcesu zespołu i organizacji.