Program szkolenia

AC/DC – jak to ugryźć?

  • AC/DC – dowiesz się, co kryje się pod tymi nazwami i dlaczego są tak popularne w branży HR.
  • Ośrodki Oceny/Rozwoju od podszewki – poznasz potrzeby, w odpowiedzi na które powstały te narzędzia oraz kierunki, w jakich ewoluowały.
  • Trafność diagnostyczna – upewnisz się, czy i kiedy AC/DC to najlepsza metoda spośród dostępnych narzędzi oceny kompetencji.
  • AC/DC w praktyce – odkryjesz realne korzyści i rezultaty, jakie możesz osiągnąć stosując te metody w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.

Bez kompetencji ani rusz?

  • Czym są kompetencje?
    • Dotychczas był to tylko pusty frazes? Na szkoleniu pokażemy Ci istotę kompetencji i ich zastosowanie, by stały się podstawą skutecznego ZZL.
    • Wciąż nie masz pewności, czym one są a czym nie są? By metody oparte na kompetencjach były efektywne, musisz swobodnie nimi operować – w tym celu poznasz wszystkie wyróżniki kompetencji.
  • Opis kompetencji:
    • Słownik kompetencji w firmie jest niezrozumiały lub niespójny, a może w ogóle nie funkcjonuje? By posługiwać się jednym, jasnym językiem, nauczysz się tworzyć opisy kompetencji.
    • Nie wiesz, jak poznać, czy aktualny lub potencjalny pracownik posiada daną kompetencję i w jakim stopniu? W tym celu zaczniesz korzystać z tzw. wskaźników behawioralnych.
    • Brakuje Ci jednego standardu do oceny kompetencji pracowników? W praktyce AC/DC funkcjonuje kilka skal do oceny kompetencji. By wybrać najodpowiedniejszą, zapoznasz się z wadami i zaletami każdej z nich.
  • Budowa Profili Kompetencyjnych:
    • Jak przelać na papier oczekiwania względem kompetencji pracownika czyli stworzyć Profil Kompetencyjny? Nauczysz się tego na szkoleniu i dowiesz się, skąd najlepiej wziąć dane do jego budowy.
    • Szukasz pracownika, który posiada wszystkie kompetencje na najwyższym poziomie? To nie tylko niemożliwe, ale i niepotrzebne. Na szkoleniu pokażemy Ci, jak wybrać kompetencje kluczowe dla ocenianego stanowiska.

Wszystko, o czym musisz pomyśleć planując sesję AC/DC

  • Organizacja procesu:
    • Niezależnie od tego, czy AC/DC przygotowujesz dla klienta zewnętrznego czy wewnątrz firmy, kilka kwestii wymaga omówienia z osobami decyzyjnymi i to jeszcze przed zaprojektowaniem sesji. Powiemy Ci, o czym rozmawiać, by uniknąć późniejszych nieporozumień, dyskusji czy oczekiwań, których nie da się spełnić.
    • Czy wiesz, kto powinien brać udział w sesji AC/DC? Na szkoleniu nauczysz  się dobierać Kandydatów i Asesorów.
    • Jak komunikować się z uczestnikami sesji? Pokażemy Ci, jak budować jasne, zwięzłe, spójne komunikaty, które będą Twoją profesjonalną wizytówką i wpłyną pozytywnie na uczestników.
    • Rzetelnie przygotowane materiały ułatwiają Asesorom pracę, a uczestnikom sesji wykonanie zadań – tę kompetencję też opanujesz.
    • Wspólnie przejdziemy przez wybór miejsca, organizację przestrzeni i dokładny harmonogram, bo dobre rozplanowanie sesji, choć może wydawać się żmudnym etapem, zagwarantuje jej sprawny przebieg.
  • Projektowanie zadań i narzędzi:
    • Tylko właściwie dobrane zadania umożliwią rzetelną weryfikację kompetencji podczas sesji – na szkoleniu poznasz ich zastosowanie, wady i zalety.
    • Dowiesz się, czym wywiad behawioralny różni się od zwykłej rozmowy z uczestnikiem i dlaczego jest nieodłączną częścią sesji.
    • Kwestionariusze i testy mogą stanowić dobre źródło informacji podczas sesji AC/DC lub być jedynie stratą czasu – pokażemy Ci, które z nich warto stosować i dlaczego.
    • Nauczysz się dobierać takie narzędzia do dodanego profilu kompetencyjnego, które pozwolą Ci realnie ocenić, w jakim stopniu uczestnik sesji spełnia oczekiwania na danym stanowisku.
    • Opanujesz projektowanie ćwiczeń i budowanie matrycy oceny kompetencji.
    • Nie masz pewności, czy wybrane narzędzia pozwolą Ci zbadać wybraną kompetencję? Wspólnie przejdziemy przez proces weryfikacji ćwiczeń.
    • Nie wiesz, skąd czerpać potrzebne zadania i narzędzia? Na szkoleniu otrzymasz praktyczne wskazówki.

Jak to poprowadzić?

  • Zasady prowadzenia sesji:
    • Gdy wszystko już przygotowane, pozostaje pytanie: jak właściwie poprowadzić sesję i zbudować odpowiednią atmosferę? Byś miał(a) pewność, co do swojej roli, wczujemy się w skórę moderatora.
    • Podczas sesji nie zostawiamy miejsca dla przypadku, dlatego na szkoleniu przeanalizujemy sposób podawania instrukcji i zasady prowadzenia ewidencji.
  • Zadania Asesorów podczas sesji AC/DC:
    • By każdy Asesor dobrze wykonał swoją pracę, musi w pierwszej kolejności poznać obowiązujące zasady i podział ról. Ty utrwalisz je sobie na szkoleniu.
    • Szkolenie wprowadzające dla Asesorów – dowiesz się, co to takiego i czy rzeczywiście jest potrzebne.
    • Co właściwie robi Asesor? Porozmawiamy o tym, co i jak Asesor ocenia podczas sesji.
    • Obserwować każdy umie? Jeśli ma to być skuteczna i obiektywna obserwacja podczas sesji AC/DC, musi być zgodna z pewnymi zasadami. Poznasz je na szkoleniu.
    • Czas na arkusze obserwacyjne, czyli metody zapisu obserwacji.
    • Ponieważ Asesor to też człowiek, zdarza się że popełnia błędy. Omówimy te, które występują najczęściej oraz zastanowimy się, jak zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.

Co dalej z wynikami sesji AC/DC

  • Uzgadnianie oceny:
    • Dlaczego przydzielić taką, a nie inną ocenę? Poznasz zasady oceny badanych kompetencji.
    • Za zamkniętymi drzwiami AC/DC, czyli trochę o sesji integracji danych, podczas której asesorzy próbują dojść do porozumienia w kwestii ocen. Dowiesz się, jak przeprowadzić ją efektywnie.
    • W procesie oceny zdarzają się pułapki, niejednoznaczne sytuacje – przekonasz się, jak ich unikać i je rozwiązywać.
  • Raporty i wnioski z sesji AC/DC:
    • Robota papierkowa, czyli czas przygotować raport indywidualny i zbiorczy – dowiesz się, co powinien zawierać.
    • Jakie są różnice w treści raportu po AC i DC? Omówimy je.
    • I najważniejsze! Odkryjesz możliwości wykorzystania wyników AC/DC w praktyce Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie.

Co i jak powiedzieć uczestnikom sesji AC/DC

  • Udzielenie informacji zwrotnej to dla wielu osób trudna sytuacja. By przebiegła ona jak najprościej, otrzymasz zbiór kierunkowskazów, w postaci struktury feedbacku i zasad udzielania go.
  • Tylko praktyka pozwala zdobyć i rozwijać kompetencję. Wspólnie z nami przygotujesz się do sesji feedbackowej, by wiedzieć, o czym i jak mówić.
  • Poznasz różnice w treści informacji zwrotnych dla uczestników AC i DC.
  • Punkty zapalne, takie jak uwagi krytyczne i wskazówki rozwojowe, wymagają dyplomatycznej formy przekazu – opanujesz ją na szkoleniu.
  • Zdarza się, że reakcje uczestników na otrzymany feedback są trudne i zaskakujące – przygotujemy Cię tak, byś potrafił poradzić sobie z nimi w konstruktywny sposób.

Do zobaczenia!

 

Co jeszcze dostaniesz od nas EXTRA?

Nauczysz się

  • Samodzielnego projektowania i przeprowadzania sesji AC/DC
  • Praktycznych umiejętności asesora
  • Rozwiniesz zdolność obserwacji i oceny zachowań
  • Poznasz zasady integracji danych z całej sesji
  • Samodzielnego podsumowywania sesji w formie raportów indywidualnych i grupowych

Trenerzy

Monika Kołodziejczyk - trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

Monika Kołodziejczyk

trener, coach, konsultant, asesor, psycholog biznesu

trener, coach, certyfikowany asesor, konsultant HR i wieloletni praktyk w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Certyfikowany Trener metody STAR i Certyfikowany Trener FRIS.

Absolwentka Studiów Podyplomowych z zakresu Doradztwa Zawodowego i Job Coachingu SWPS oraz Studiów Trenerskich SWPS.

Trener, coach, certyfikowany asesor, konsultant HR i wieloletni praktyk w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Certyfikowany Trener metody STAR i Certyfikowany Trener FRIS. Absolwentka Studiów Podyplomowych z zakresu Doradztwa Zawodowego i Job Coachingu SWPS oraz Studiów Trenerskich SWPS. Doświadczenie zawodowe zdobywała przez 17 lat tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i dużych firmach z branży FMCG, farmaceutycznej i finansowej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania wielorakich systemów z obszaru HRM, takich jak modele kompetencji, systemy szkoleń i rozwoju, rekrutacji, zarządzania talentami oraz w obszarze budowania strategii personalnej.

Opinie i referencje

Opinie i referencje

Chcesz wiedzieć jakich efektów możesz się spodziewać? Najlepiej sprawdź co o szkoleniu mówią jego uczestnicy.

Szkolenie w wielu punktach zaskoczyło mnie pozytywnie, dając możliwość oceny własnych kompetencji i zaplanowanie kierunków ich rozwoju.
Agnieszka Horab
Junior Recruitment Specialist
SNW Sp. z o.o.

Zaskakujące elementy w tym szkoleniu:
- wykorzystanie materiałów, filmików-bardzo pozytywne
- „rodzinna” i miła atmosfera, wprowadzanie w stan swobody, możliwość wyrażania swoich opinii i uczucie zaufania
- empatia i wyrozumiałość trenera
- subtelny sposób motywacji i kładzenia nacisku na mocne strony uczestników
Agata Jasko
Kierownik planowania produkcji

Bardzo dobre kompleksowe szkolenie, które oparte jest na zbadanych teoriach, dostarczające praktycznych wskazówek co zrobić, żeby zarządzać emocjami i rozwijać się .
Trenerka zawsze uśmiechnięta czujna i wiarygodna. Przewagą tego szkolenia jest fakt, że będziemy w kontakcie przez rok poprzez mailing, a miłym i efektownym prezentem jest 90 minutowa sesja indywidualna. Dla mnie super.
Anna Skoczylas
Managing Director

Szkolenie bardzo mi się podobało i oceniam je jako bardzo wartościowe, szczególnie w kontekście mojego stanowiska. Szkolenie zostało poprowadzone w doskonałej atmosferze, wzajemnym szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Nie bez znaczenia są komfortowe warunki lokalowe, w których odbywa sie szkolenie, jednak najważniejsze jest bardzo dobre przygotowanie i pozytywna postawa trenera. Szkolenie było prowadzone praktycznie, zrealizowano wszystkie zaplanowane moduły. Na uwagę zasługują również materiały szkoleniowe, przerywniki filmowe, ciekawe ćwiczenia i otwartość na sugestie uczestników.
Jolanta Adamiec
Konsultant ds. Medycznych

Metodologia

Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Szkolenie "Assessment Center - certyfikacja dla asesorów AC/DC projektujemy zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia kompetencji komunikacji interpersonalnejCykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta Lewina
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju w obszarze komunikacji interpersonalnej
  3. Przekazywanie technik oraz prowokowanie do tworzenia technik komunikacji interpersonalnej
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej do sytuacji, z jakimi spotyka się w życiu
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia komunikacji interpersonalnej w realnej sytuacji lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi komunikacji interpersonalnej

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Formy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji komunikacji interpersonalnej. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko, czyli dbamy o własny komfort i skuteczną realizację celów.

Trener korzysta z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROW

  • Gorące krzesło
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Kup voucher, skorzystaj ze szkolenia w dowolnym momencie!

Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2018 roku. Voucher ma ważność do końca 2018 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Assessment Center - certyfikacja dla asesorów to inwestycja. Zwrot przekracza oczekiwania pracodawców!

Szkolenie Assessment Center - certyfikacja dla asesorów coraz częściej rozważane jest przez menedżerów czy HR-owców. Z czego to wynika? Powszechnie wiadomo, że pracownik to największy zasób firmy. Nie potrzeba szkolenia Assessment Center - certyfikacja dla asesorów, by organizacje zaczęły przekładać tę świadomość na konkretne działania: warsztaty podnoszące kompetencje, systemy motywacyjne premiujące zaangażowanie, włączanie pracowników w procesy decyzyjne, kreatywne i rozwojowe zadania… Jednak żadna z tych praktyk nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, jeśli na stanowiskach zatrudnione są niewłaściwe osoby. Szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” pomaga zadbać  o właściwy start każdego pracownika, a w efekcie spadek fluktuacji i dodatkowych kosztów oraz wzrost efektywności w firmie.

Czym wyróżnia się Assessment Center? Certyfikacja dla asesorów to inwestycja dla pracodawców, ale czy się zwraca?

  • Obserwowalne kryteria!
    Gdy prowadzimy rekrutację, kluczowe pytanie brzmi: „W jaki sposób zweryfikuję oczekiwane kompetencje wśród kandydatów?”. Oczywiście istnieją różne narzędzia, tj. wywiad, analiza dokumentacji, kwestionariusze czy testy, które mają to umożliwić, jednak ich skuteczność nie jest tak wysoka, jak Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów to miejsce, w którym uczysz się, jak zaobserwować konkretne zachowania, które są mierzalnym wskaźnikiem danej kompetencji.
     
  • Standaryzacja.
    Wszyscy uczestnicy sesji mają do wykonania te same zadania i są oceniani według tych samych jasno sprecyzowanych kryteriów. W ten sposób każdy z uczestników ma jednakową szansę na wykazanie się daną kompetencją. Po szkoleniu „Assessment Center. Certyfikacja dla asesorów” możemy również porównać między sobą wyniki poszczególnych kandydatów.
     
  • Dopasowanie do specyfiki organizacji i stanowiska.
    Na szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” uczymy, jak tworzyć sesję w oparciu o model kompetencji danej organizacji, a także szerzej – politykę HR firmy. Poszczególne zadania mają odzwierciedlać rzeczywiste sytuacje biznesowe, a także weryfikować dane kompetencje na oczekiwanym poziomie. Umożliwia to ocenę kandydata w konkretnym kontekście zawodowym, zwiększa też jego świadomość dotyczącą zadań w przyszłym miejscu pracy. 
     
  • Rzetelność.
    Assessment Center, będzie spełniać swoją funkcję i przełoży się na efekty tylko, jeśli będzie przeprowadzony we właściwy sposób. Wszyscy asesorzy powinni zatem przejść szkolenie, tj. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, w trakcie którego zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności.

Tych kilka kluczowych kwestii umożliwia skuteczną weryfikację kompetencji oczekiwanych na danym stanowisku i dopasowanie kandydatów do potrzeb organizacji. Po szkoleniu „Assessment Center- certyfikacja dla asesorów” możemy z bardzo wysokim prawdopodobieństwem ocenić, czy kandydat poradzi sobie w nowej roli i z nowymi obowiązkami.
Assessment Center - certyfikacja dla asesorów dotyczy również ośrodka oceny - Assessment Development Center, który jest z kolei świetnym źródłem informacji o mocnych stronach pracowników, obszarach wymagających jeszcze pracy i optymalnych kierunkach rozwoju, np. osób zatrudnionych już w firmie, zajmujących wysokie stanowiska i posiadających duży potencjał rozwojowy.

Warto potraktować kwestię zatrudnienia kompleksowo i wyposażyć się w najlepsze narzędzia, tj. szkolenie „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów”, zamiast wydawać pieniądze na kolejne, nieskuteczne rozwiązania. AC minimalizuje ryzyko błędnej oceny kompetencji lub niedopasowania do stanowiska pracy, pozwala więc uniknąć dodatkowych kosztów. „Assessment Center - certyfikacja dla asesorów” to inwestycja, która zwraca się w postaci właściwych ludzi na właściwym miejscu – spełnionego marzenia każdej organizacji.

Tagi
Metody rekrutacji
Rekrutacja szkolenie
Szkolenia dla rekruterów
Szkolenia wywiad behawioralny
Szkolenia z rekrutacji
Szkolenia z wywiadu behawioralnego
Szkolenie dla rekruterów
Szkolenie rekrutacja
Szkolenie rekrutacja i selekcja pracowników
Szkolenie wywiad behawioralny
Szkolenie z rekrutacji
Szkolenie z wywiadu behawioralnego
Techniki rekrutacji
Wywiad behawioralny szkolenia
Wywiad behawioralny szkolenie