Trauma, trema, a może trening?

Traumatyczne wystąpienia publiczne? – szkolenia, pomogą Ci opanować tremę

Wyobraź sobie, że organizujesz przyjęcie urodzinowe, na które zapraszasz kilku znajomych, bawicie się świetnie - cały wieczór wystapienia-publiczne-szkoleniaopowiadacie sobie śmieszne anegdoty i zdarzenia ze swojego życia. Wszyscy zachowują się swobodnie i wręcz prześcigacie się, kto opowie zabawniejszą historię.
A teraz drugi scenariusz: stajesz przed tak samo licznym zarządem firmy, by zaprezentować nowy projekt - niezaprzeczalnie pojawi się trema, mimo że to wciąż Ty i ta sama liczba osób. Co się zmieniło? To wyzwanie, jakie stawia przed nami dana sytuacja. Jedynym ryzykiem w przypadku spotkania ze znajomymi jest to, że nie będą śmiać się z Twoich żartów, podczas gdy w drugim przypadku stawka jest znacznie wyższa - chodzi o powodzenie Twojej prezentacji, a w dłuższej perspektywie Twoją karierę zawodową. Im większy priorytet danej sytuacji, tym większa trema.

Trema jest rodzajem lęku przed tym, że nie zaprezentujemy takiego wizerunku siebie, jaki pragniemy, by ujrzeli inni. Zależy nam na tym, jak postrzegają nas inni ludzie, boimy się krytyki i ośmieszenia nawet w obecności obcych nam osób. To nie w publiczności tkwi przyczyna naszej tremy, tylko w nas samych. To nad sobą trzeba i można pracować - dobre przygotowanie merytoryczne, częste wystąpienia publiczne, szkolenia z zarządzania stresem i kontrolowania emocji...

Trema jest wyzwaniem, które budzi strach, ale któremu warto sprostać. Ważne, aby wiedzieć, jak sobie z nim radzić i być przygotowanym na wszelkiego rodzaju wystąpienia publiczne. Szkolenia z autoprezentacji pozwalają na zdobycie niezbędnej wiedzy dotyczącej nie tylko tego, jak przyciągać uwagę odbiorców oraz budować wizerunek profesjonalnego i wiarygodnego mówcy, ale również, jak kontrolować poziom stresu przed i w trakcie przemówień w obecności mniej lub bardziej licznego audytorium. Jeśli stresują Cię wystąpienia publiczne, szkolenia pokażą Ci, co zrobić, by zminimalizować tremę przed wystąpieniem. Jedną z najskuteczniejszych metod jest pozytywna wizualizacja – intensywne wyobrażanie sobie sytuacji, która napawa nas lękiem. Ma ona na celu oswojenie naszego systemu nerwowego z objawami tremy na jakiś czas przed prezentacją, tak aby nie został on zaskoczony intensywnością doznawanych odczuć w momencie wystąpienia. Nie będzie to dla Ciebie szokiem, bo już tego wcześniej „doświadczyłeś”, a dzięki temu poczujesz się swobodniej. Gdy opadną negatywne emocje zostanie tylko to, co ważne, czyli treść i atrakcyjność przekazu.

Istnieje wiele technik i metod, których celem jest minimalizacja lub niwelowanie skutków tremy. Jedną z nich jest praca na przekonaniach, która co prawda wymaga najwięcej wysiłku i zaangażowania, jednak przynosi trwałe i zaskakujące rezultaty. Zatem, jeśli w Twój zawód wpisane są stresujące prezentacje, przemówienia czy wystąpienia publiczne, szkolenia dostarczą Ci licznych strategii, uświadomią źródła stresu i sposoby jego kontrolowania, tak byś mógł skoncentrować się na tym, co chcesz przekazać. Przekuj swoją słabość w siłę i odnieś sukces!

 

Podziel się z przyjaciółmi przez:

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski