Wyzwanie nawet dla zdesperowanych?

"Nie, dziękuję", "Nie jestem zainteresowany" i sztuka prezentacji produktu w sprzedaży telefonicznej, czyli chleb powszedni telemarketera.

Często młodzi ludzie rozpoczynają swoją karierę zawodową od pracy w call center. Każdy, kto choć przez chwilę próbował sztuka-prezentacjiswoich sił jako telemarketer, wie, że jest to prawdziwa szkoła życia i nie wszyscy się do tego nadają, głownie ze względu na stres związany z presję wyrabiania minimum sprzedażowego. Dodatkową przeszkodą bywa fakt istnienia w opinii publicznej (delikatnie mówiąc) nie najlepszego wizerunku telemarketerów, co znacznie utrudnia kontakt z potencjalnym nabywcą, ponieważ już samo nawiązanie rozmowy z Klientem stanowi wyzwanie. To, jak i wiedza na temat artykułów w ofercie, technik sprzedaży oraz standard prowadzania rozmów z Klientami jest często głównym przedmiotem szkolenia wstępnego przed rozpoczęciem pracy w telemarketingu. Od samego początku wpaja się, że najważniejsza jest sztuka prezentacji produktu. W tym przypadku jest to tym bardziej trudne, gdyż nie ma bezpośredniej demonstracji towaru i interakcji "face to face". Wszystko odbywa się przez telefon, a przekonanie Klienta do kupna czegoś, czego nie widzi, to sztuka.

Prezentacji sprzedażowej w takiej formie powinien zatem towarzyszyć bogaty opis produktu. Dobrze, gdy sprzedawca umie malować w wyobraźni odbiorcy obraz tego, co ma do zaoferowania i dlaczego jest to tak wyjątkowe. Bardzo istotny w handlu jest tzw. język korzyści, czyli umiejętne przekładanie jak największej ilości cech istotnych dla Klienta na potencjalny zysk. Inaczej mówiąc, jeśli chcesz przekonać Klienta do określonego sposobu myślenia lub działania, musisz w pierwszej kolejności zobrazować korzyść, jaka będzie z niego wynikać.

Aby jednak mówić językiem korzyści, należy w pierwszej kolejności poznać potrzeby Klienta. Prestiż i sukcesy firmy czy niepowtarzalność oferty są w sprzedaży argumentami drugorzędnymi, najważniejsze jest indywidualne podejście. Ludzie lubią być traktowani wyjątkowo, czuć, że oferta jest specjalnie dopasowana do ich osobowości i potrzeb. Dlatego właśnie tak istotna w telemarketingu jest sztuka prezentacji produktu w odpowiedni sposób - by Klient nie tylko dał się namówić na zakup czegoś, ale tego zapragnął i uznał to za dobrą inwestycję. Ważne jest umiejętne przekonanie rozmówcy, że przedstawiana oferta spełnia jego potrzeby bardziej, niż wszystkie inne podobne oferty dostępne na rynku.

Skuteczne zbadanie potrzeb, umiejętna sztuka prezentacji oraz znajomość technik walki z obiekcjami gwarantują sukces w tej branży. W efekcie usatysfakcjonowane są obie strony - nabywca, ponieważ stał się posiadaczem atrakcyjnego, spełniającego jego oczekiwania produktu czy usługi oraz sprzedawca, ponieważ zwiększa swoją efektywność sprzedaży.

Wciąż myślisz, że praca w call center to błahostka?
Dla niejednego managera, handlowca czy asystentki byoby to świetne szkolenie z umiejetności i nastawienia!

 

Podziel się z przyjaciółmi przez:

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski