Rozwój selektywny – jak NIE wykorzystać pełni potencjału

czyli dlaczego szkolenie z obsługi klienta wciąż jest niedoceniane...

Korzyści wynikające z wysoko rozwiniętych kompetencji osobistych i interpersonalnych są już powszechnie dostrzegane i cenione, zarówno w życiu osobistym, jak i (a może przede wszystkim) w biznesie. Szkolenia stanowią jedną z najpowszechniejszych form rozwoju i doskonalenia tych tzw. „miękkich” umiejętności. Najczęściej chcemy poprawić (lub jest nam to sugerowane) swoją asertywność, autoprezentację, zdolności negocjacyjne czy perswazyjność. Stosunkowo szybko natomiast odrzucamy szkolenie z obsługi klienta czy inteligencji emocjonalnej. Z czego to wynika, że zaniedbujemy pewne szkolenie-z-obslugi-klientaważne obszary rozwoju nie wykorzystując ich potencjału i korzyści, jakie za sobą niosą? Być może niesłabnąca moda na pewne kompetencje wynika z tego, że wielu osobom kojarzą one się z przejęciem kontroli, przewagą. We współczesnym konkurencyjnym i mocno nastawionym na wynik świecie, chcemy zdobywać więcej, prezentować się jak najlepiej, żyć jak najwygodniej. Być może szkolenie z asertywności czy negocjacji budzi więcej skojarzeń z aktywnym działaniem nastawionym na realizację celu niż np. szkolenie z obsługi klienta. Jednym z powodów wybiórczego rozwoju może być więc koncentracja na wyniku, innym - błędne postrzeganie samej kompetencji. Inteligencja emocjonalna, mimo znacznego zwiększenia świadomości, wciąż wielu osobom kojarzy się z czymś mglistym, tajemniczym i nieprzekładającym się na konkretne rezultaty. Nic bardziej mylnego, badacze i ludzie sukcesu potwierdzają - to inteligencja emocjonalna, czyli umiejętność zarządzania samym sobą i relacjami z innymi, jest lepszym predyktorem powodzenia niż iloraz inteligencji czy wiedza specjalistyczna. Z kolei szkolenie z obsługi klienta wiele osób traktuje jak ofertę skierowaną wyłącznie do pracowników pierwszej linii kontaktu z klientem, marginalizując w ten sposób rolę relacji międzyludzkich w firmie. Obsługa klienta to zarówno praca w call center, negocjacje z kontrahentem, spotkanie zespołu, realizacja projektu, rozmowa z pracownikiem... Zadbanie o relacje z pracownikami firmy (klientami wewnętrznymi), jak i kontrahentami (klientami zewnętrznymi), to najlepsza inwestycja dla biznesu, a także indywidualna. Kontakt z drugą osobą jest w końcu podstawą niemal wszystkich naszych działań, a o ich powodzeniu decyduje często umiejętność zrozumienia, odpowiedniego prowadzenia rozmowy czy przyjęcia obiekcji i zastrzeżeń. Pomyśl, jak często brakowało ich w Twoich dotychczasowych relacjach i kontaktach biznesowych, a znajdziesz odpowiedź na pytanie o to, które kompetencje stanowią o prawdziwej przewadze konkurencyjnej. Ostatnim powodem, jaki przychodzi mi na myśl, dla którego szkolenie z obsługi klienta czy inteligencji emocjonalnej nie jest tak popularne, jak na to zasługuje, to przekonanie i obawa, że praca nad samym sobą jest trudniejsza niż wypracowywanie „jakichś technik wpływu”. Jednak szkolenie, w wyniku którego mamy nabyć nowe kompetencje (niezależnie od tego, czy z zakresu asertywności, negocjacji, prezentacji, zarządzania zespołem czy obsługi klienta właśnie), po którym zmienimy dotychczasowe nawyki – słowem, dokonamy jakiejś konstruktywnej zmiany w swoim życiu – zawsze wymaga reorganizacji przekonań i jest wyzwaniem.  Warto wyjść ze schematów i stereotypów myślenia i wykorzystać pełnię potencjału, jaki posiadasz rozwijając się w obszarach dotychczas pomijanych.

Przekonaj się, jak skuteczny możesz być!

 

 

Podziel się z przyjaciółmi przez:

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski