Szkolenie: Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu. Szkolenia, Warszawa

27-28.01
 

Wywieranie wpływu,
perswazja i budowanie autorytetu.
Szkolenie, Warszawa

Argumenty często nie działają - każdy jest przekonany w 100% o swojej racji. Czasami musisz uzyskać zgodę decydenta, ale na Twoje argumenty, on zawsze znajduje kontr-argument albo tak manipuluje Tobą, że w efekcie to Ty się zgadzasz.... W biznesie, na styku odwiecznej różnicy interesów,  umiejętność wywierania wpływu na ludzi i perswazji umożliwia efektywne osiąganie celów.
Przekonaj się, jak przekonywać innych!

Szkolenie 2-dniowe + trening indywidualny.
Cena pakietu: od 1186 do 1590 zł netto
Szkolenie:  Wywieranie wpływu, perswazja i budowanie autorytetu

W razie pytań zapraszamy do kontaktu: 791 412 204

 
 

Program szkolenia


Wywieranie wpływu mową werbalną i niewerbalną, budowanie wizerunku

  • Jak wywierać wpływ na ludzi od pierwszego momentu na spotkaniu biznesowym? (podejście, przywitanie, zajęcie pozycji, wtórowanie ciała, zamykanie, pożegnanie)
  • Elementy budujące autorytet

Retoryka oraz erystyka wpływu i perswazji na ludzi

  • Algorytmy pozyskiwania przychylności osób z zastrzeżeniami, wykazujących opór
  • Perswazja i wpływanie na ludzi odpowiednią składnią zdań
  • Perswazja i wpływanie na ludzi presupozycjami - ukrytymi znaczeniami słów

Mechanizmy psychologiczne w wywieraniu wpływu i perswazji - jak posługiwać się:

  • Regułą konsekwencji
  • Regułą wzajemności
  • Regułą konformizmu
  • Regułą sympatii
  • Regułą autorytetu
  • Regułą niedostępności
  • Regułą racjonalizacji
  • Regułą kontrastu
  • Regułą kompromisu
  • Regułą wiarygodności
  • Regułą relaksu
  • Regułą powtarzania
  • Regułą odmawiania
  • Efektem pierwszeństwa, środka i świeżości

Sztuka argumentacji

  • Rodzaje argumentów (argumentacja logiczna i emocjonalna)
  • Błędy argumentacji
  • Trening - czyli jak przekonać kogoś do zmiany zdania

Skuteczna perswazja i wywieranie wpływu na ludzi - techniki egzekwowania

  • Strategia 4AS™ - egzekwowanie i budowanie relacji w sytuacji konfliktu
  • Eskalacja - gdy cierpliwość się kończy
  • Czteroetapowa metoda stopniowania reakcji - na ścieżce wojennej

Narzędzia komunikacji interpersonalnej podstawą etycznego wywierania wpływu

  • "Słowa mają znaczenie"- małe zmiany w doborze słów, które wpływają na olbrzymią różnicę w odbiorze komunikatu
  • Budowanie autorytetu poprzez otwarte i szczere wyrażanie swoich poglądów, oczekiwań, potrzeb i uczuć
  • Rozumienie relacji międzyludzkich i wywierania wpływu w ujęciu analizy transakcyjnej
  • Stosowanie perswazji z poszanowaniem praw innych ludzi

Wywieranie wpływu przez autorytet i skuteczność interpersonalną

  • "Zacznij od siebie"- wywieranie wpływu na siebie, jako podstawa wywierania wpływu na innych
  • Autorytet i skuteczność interpersonalna - jak je rozwijać?
  • Na czym polega mechanizm pewności siebie?

Warunki efektywności technik perswazyjnych i kwestie etyczne związane z wywieraniem wpływu

  • Najnowsze badania i trendy we wpływaniu na procesy decyzyjne i motywacyjne
  • Granice uczciwego wykorzystywania technik i narzędzi wpływu
  • Świadoma obrona przed manipulacją
  • Zagadnienia etyczne związane z wywieraniem wpływu i perswazją- jaka jest różnica między wywieraniem wpływu, perswazją i manipulacją?

Do spisu

Terminy w 2017 roku:


  • 22-23 czerwca

    Warszawa

    - TERMIN GWARANTOWANY
  • 24-25 sierpnia

    Warszawa

    - termin zostanie objęty gwarancją przy zapisie pierwszego uczestnika
  • 19-20 października

    Warszawa

    - termin zostanie objęty gwarancją przy zapisie pierwszego uczestnika
  • 14-15 grudnia

    Warszawa

    - termin zostanie objęty gwarancją przy zapisie pierwszego uczestnika

Możesz też zaproponować dowolny inny termin - na każdą propozycję odpowiemy w ciągu 1 dnia: info (at) 4grow.pl, 500 294 035, lub zapisz się do powiadomień o nowych terminach tego szkolenia i objęciu gwarancją kolejnych terminów (możesz wypisać się w dowolnym momencie przez link w stopce maila):

Do spisu

Efekty szkolenia


Nauczysz się:

  • Wywierania wpływu i perswazji nienaruszających granic etyki
  • Umiejętności posługiwania się regułami psychologicznymi w doborze zachowań perswazyjnych
  • Umiejętności powstrzymywania manipulacji innych osób oraz zmiany kierunku siły wpływu na swoją stronę
  • Umiejętności projektowania i wypowiadania zdań zgodnie z zasadami retoryki oraz erystyki wpływu i perswazji
  • Umiejętności posługiwania się sztuką argumentacji logicznej
  • Umiejętności egzekwowania - czyli doprowadzania do zaistnienia konsekwencji działających na Twoją korzyść,  gdy druga strona zawodzi
  • Umiejętności świadomego posługiwania się mową werbalną i niewerbalną
  • Traktowania dyskomfortu i błędów, jako koniecznych etapów na drodze do nabywania nowej kompetencji

Do spisu

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją


1. Gwarantujemy realizację szkolenia już od pierwszego Uczestnika!

Jesteśmy jedyną firmą szkoleniową na rynku, która gwarantuje realizację szkolenia już od pierwszego Uczestnika. Jeżeli widzisz etykietę "Termin gwarantowany" na naszym szkoleniu, to znaczy, że szkolenie odbędzie się na 100%. Etykieta "Gwarancja terminu" oznacza, że zostanie on zagwarantowany wraz z pierwszym zapisem. Nawet gdyby tak się zdarzyło, że na dany termin zapiszesz się tylko Ty, przeprowadzimy to szkolenie tylko dla Ciebie. To oznacza, że otrzymasz  droższą i efektywniejszą formę szkolenia: trening indywidualny! Dlaczego nie odwołujemy szkoleń? Ponieważ większą wartość ma dla nas bycie odpowiedzialnym i wiarygodnym partnerem, niż maksymalizowanie zysków za wszelką cenę. Jest to również z naszej strony wyraz szacunku dla Klienta.

2. Przez rok przesyłamy Ci materiały utrwalające wiedzę

Nowo zdobytą wiedzę najefektywniej zapamiętujemy, gdy w pierwszych miesiącach regularnie ją odświeżamy na różne sposoby oraz gdy wykorzystujemy ją do rozwiązywania nowych problemów. Dlatego przez rok będziemy przysyłać Ci, Uczestniku, najciekawsze i najważniejsze treści ze szkolenia pod różnorodną postacią:

  • Study case – opisujemy w nich przykłady użycia technik omawianych na szkoleniu w sytuacjach biznesowych.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Materiały z teorią – opisujemy w nich teorię, czyli zasady, techniki, narzędzia omawiane na szkoleniu wraz z przykładową zawartością komunikatów.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Quizy – sprawdzają znajomość zagadnień poruszanych na szkoleniu oraz wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu każdego zadania quizu Uczestnik otrzymuje automatycznie informacje zwrotną z poprawnymi odpowiedziami oraz ich uzasadnieniem, dzięki czemu od razu uczysz się, jeśli popełnisz błąd. Na końcu quizu Uczestnik otrzymuje podsumowanie wyników z raportem i punktacją.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Pięciosekundówki – jedno, dwuzdaniowe najważniejsze kwintesencje, wnioski i reguły dotyczące zagadnień poruszanych na szkoleniu.
    Ilość: 12, forma – zawartość w mailu.

3. Dostajesz trening indywidualny po szkoleniu

Chcemy, by był taki czas, gdy trener jest tylko dla Ciebie, Uczestniku, i nikogo więcej - byś mógł nie przejmując się niczyją obecnością zająć się najtrudniejszymi dla Ciebie sprawami, byś mógł przećwiczyć z trenerem techniki sam na sam i dostać spersonalizowany feedback, by cała uwaga trenera była tylko dla Ciebie. Dlatego w ciągu roku od szkolenia dajemy Ci 60 min indywidualnego treningu - sam na sam ze mną - trenerem.

4. Zbadamy Twoje potrzeby przed szkoleniem

Trener kontaktuje się z Tobą 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Ciebie problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy, dzięki czemu wie, co dla każdego Uczestnika jest ważne i na co zwrócić uwagę prowadząc szkolenie. Jeśli Twoje potrzeby będą mogły być zrealizowane w pełniejszym stopniu na innym szkoleniu, trener doradzi Ci zmianę tematu szkolenia.

5. Uczestnik ma kontakt telefoniczny z trenerem

Już dwa dni po szkoleniu trener badając Twoje potrzeby zostawia do siebie telefon, byś miał swobodę kontaktu z nim w razie potrzeby. A po szkoleniu, przez 3 miesiące, trener wspiera Cię telefonicznie, gdy chcesz porozmawiać, potrzebujesz porady, masz pytania lub wątpliwości.

6. Najwyższy poziom wygody

Sala szkoleniowa 4GROW

Postanowiliśmy stworzyć w Warszawie, w naszym biurze własną salę szkoleniową, z najwyższym poziomem wygody dla Uczestnika. Postawiliśmy przede wszystkim na szerokie, wygodne fotele, ładny widok za oknami na zieleń i bogatą przerwę kawową obejmującą deskę serów z orzechami, oliwkami, owoce, kawę z ekspresu ciśnieniowego i soki owocowe 100%. Wynajmując sale w innych miastach dbamy o to, aby poziom wygód był jak najwyższy - zwracamy uwagę na toalety, okna, siedzenia, a nawet widok za oknami.

7. Opinie o naszych szkoleniach są wiarygodne, bo weryfikowalne

Większość opinii o naszych szkoleniach jest podpisanych pełnym nazwiskiem, stanowiskiem i nazwą firmy Uczestnika. Dzięki temu masz pewność, że opinia ta jest prawdziwa - możesz ją zweryfikować dzwoniąc do tejże firmy i prosząc odpowiednią osobę. Oczywiście nie każdy piszący opinię chce podać pełne dane osobowe, ale jest to mniejszość.

8. Wraz z zapisem 10 osoby zamykamy zapisy na dany termin

Każdy Uczestnik zużywa około 30 minut czasu szkolenia – na swoje wypowiedzi, pytania, indywidualne ćwiczenia na forum. Dwie osoby więcej i potencjalnie godzina mniej dla Ciebie - dlatego stawiamy twardą granicę wraz z liczbą10, by każdy miał czas na własną aktywność w komfortowych warunkach.

Do spisu

Nasza polityka rabatowa


Mocno wierzymy w to, że są wartości, które budują pozytywne relacje, także z Klientami. Dlatego nasza polityka rabatowa jest oparta o wartości:

  • Sprawiedliwość - każdy Klient może otrzymać u nas rabat na tych samych zasadach:
    • Terminu płatności (rabat 10% za przedpłatę najpóźniej 30 dni przed szkoleniem – liczymy datę zaksięgowania środków na naszym koncie);
    • Liczby Uczestników (rabat 20% dla każdej kolejnej zgłoszonej osoby na ten sam termin przez tego samego zgłaszającego).
  • Wiarygodność i uczciwość - nasze ceny i rabaty są prawdziwe i nie zmieniamy ich pod wpływem negocjacji – oferujemy najlepsze ceny i rabaty, jakie możemy dać. 

Do spisu

 

Informacje organizacyjne


  • Dzień szkoleniowy trwa 8 godzin, 1 przerwa na lunch (45 min) i 2 przerwy kawowe (15 min). Pierwszy dzień szkolenia rozpoczyna się o godzinie 10:00 i kończy o 18:00, w szkoleniach kilkudniowcyh kolejny dzień szkolenia rozpoczynamy o godz 9:00 i kończymy o 17:00.
  • Szkolenie odbywa się w 95% przypadków przy ulicy Panieńskiej 9 lokal 16 w siedzibie 4GROW.
  • Dla osób przyjezdnych: najdogodniejsze połączenie pociągiem jest na Dworzec Wschodni - który mieście się 11 minut drogi komunikacją miejską od naszego biura (tramwaj 13 i 23 do przystanku Park Praski). W połowie drogi, przystanek Ząbkowska, mieści się Hotel Hetman, z którego korzysta większość naszych przyjezdnych Uczestników. Piechotą z naszego biura do hotelu idzie się 10 min, do dworca 20min.
  • Trener kontaktuje się z Uczestnikiem 2 dni po zgłoszeniu, by poznać jego potrzeby i kontekst zawodowy, dzięki czemu będzie wiedział, co dla niego jest ważne i na co zwrócić uwagę prowadząc szkolenie. Jeśli potrzeby Uczestnika będą mogły być zrealizowane w pełniejszym stopniu na innym szkoleniu, trener doradzi zmianę tematu szkolenia.
  • Pakiet szkoleniowy składa się ze szkolenia i treningu indywidualnego, na którym trener będzie tylko i wyłącznie do dyspozycji Uczestnika.
  • Obiady jemy w restauracji 10 minut spacerem od sali, a podczas przerw do dyspozycji Uczestników są: kawa, herbata, naturalne soki, owoce, deska serów z orzechami i suszonymi owocami oraz czekoladowe i kruche ciastka.
  • Grupa składa się maksymalnie z 10 osób - tworzymy małe grupy, by każdemu dać więcej przestrzeni do wypowiedzi oraz uwagi od trenera.
  • Trening indywidualny trwa 60 min dla szkolenia 1-dniowego, 90 minut dla 2-dniowego i dłuższych szkoleń, termin należy umówić z trenerem w ciągu roku od szkolenia. Trening odbywa się w siedzibie 4GROW lub w przypadku szkoleń w innych miastach miejsce jest ustalane odrębnie. Treningi odbywają się raz w miesiącu.
  • Jeżeli szkolenie jest prowadzone w postaci treningu indywidualnego, odbywa się w siedzibie 4GROW.
  • Cena szkolenia zawiera: badanie potrzeb przed szkoleniem, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, kontakt telefoniczny z trenerem bez ograniczeń, follow-upy przez 12 miesięcy, trening indywidualny do wykorzystania w ciągu roku po szkoleniu oraz  pełny catering - obiad i przerwy kawowe.

 

Do spisu

Opinie o szkoleniu


Najchętniej napisałabym: “Mateusz, wow” I tyle ;-) Ale domyślam się, że nie dla wszystkich może to być wartościowa opinia pomocna w podjęciu decyzji o wyborze tego szkolenia… a zatem:
Na to szkolenie wybrałam się z dużą ciekawością ale też i obawą, czy nie okaże się “takie jak inne” podające tematykę w dość suchy i powierzchowny sposób… Nie współpracowałam wcześniej z 4Grow, a szkolenie wybrałam ze względu na jego zakres merytoryczny przedstawiony na stronie. Będąc jednak już „po” tematy poruszone na szkoleniu wciąż się „chodzą mi po głowie”, a przedstawione narzędzia chcę wypróbować w swojej codziennej pracy. Nadal też jestem pod wrażeniem profesjonalizmu trenera i to zarówno w zakresie znajomości zagadnienia jak i świetnych kompetencji trenerskich.
Izabela Wanatabe, HR Specialist, Magneti Marelli Poland Sp. z o. o.

Ciekawie i dynamicznie prowadzone szkolenie z dużym naciskiem na ćwiczenia praktyczne i naukę przez praktykę. Najciekawsze były reguły i metodologia FUKO. Świetny trener zarówno pod względem umiejętności dydaktycznych oraz znajomości tematu!
Maciej Poczekaj, Menadżer ds. Grupy Produktów, AMBRA S.A.

Szkolenie bardzo mi się podobało i oceniam je jako bardzo wartościowe, szczególnie w kontekście mojego stanowiska. Szkolenie zostało poprowadzone w doskonałej atmosferze, wzajemnym szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Nie bez znaczenia są komfortowe warunki lokalowe, w których odbywa sie szkolenie, jednak najważniejsze jest bardzo dobre przygotowanie i pozytywna postawa trenera, p. Ani Krawcewicz. Szkolenie było prowadzone praktycznie, zrealizowano wszystkie zaplanowane moduły. Na uwagę zasługują również materiały szkoleniowe, przerywniki filmowe, ciekawe ćwiczenia i otwartość na sugestie uczestników.
Jolanta Adamiec, Konsultant Ds Medycznych,

Szkolenie bardzo ciekawe, pobudzające kreatywne myślenie, czasami wręcz intrygujące (zwłaszcza podczas odgrywania scenek). Merytorycznie szkolenie przygotowane na wysokim poziomie, z uwzględnieniem oczekiwań każdego uczestnika, prowadzone przez kompetentnego, rzeczowego trenera, w każdej chwili gotowego wyjaśnić pojawiające się wątpliwości. Szkolenie z dużą ilością zadań umożliwia w praktyce wykorzystanie nabytych umiejętności. Dużo zadań i zaangażowanie w nie przez trenera wszystkich uczestników niewątpliwie podnosi jakość szkolenia i wyróżnia je na tle innych ofert szkoleniowych.
Katarzyna Sondel, Specjalista ds. gwarancji, Raiffeisen Polbank

Więcej opinii

 

Do spisu

Trener prowadzący szkolenie


Mateusz Dąbrowski

Mateusz Dąbrowski coach, trener, psycholog biznesu WarszawaPrezes 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ... Czytaj więcej

Karolina Prusińska

Karolina Prusińska coach, trener, psycholog biznesu WarszawaTrener z wieloletnim doświadczeniem zawodowym; praktyk biznesu, certyfikowany coach, psycholog biznesu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu wspierania rozwoju kompetencji osobistych, projektowania i organizacji działań szkoleniowo-rozwojowych. Pracując jako trener wewnętrzny w międzynarodowej korporacji, m.in. opracowała i wdrożyła cykl szkoleń dla menadżerów, wspierający efektywność działania w sytuacji dużych zmian organizacyjnych, zawierający elementy komunikacji w sytuacji zmiany, współpracy z zespołem i prowadzenia efektywnych spotkań. Była jednym z trenerów w wewnętrznych programach rozwojowych: Akademia Rozwoju Menadżerów oraz TOP 15 (warsztaty dla „talentów”) ... Czytaj więcej

Do spisu

Metodologia naszych szkoleń


Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta LewinaProjektujemy szkolenia zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencji
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju kompetencji
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROWFormy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko.

Trenerzy korzystają z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:

  • Gorące krzesło
  • Konkurs z nagrodami
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Do spisu

Kup voucher, nie trać budżetu!


Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2017 roku. Voucher ma ważność do końca 2017 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Zleceniodawcy otrzymują  do wypełnienia i podpisania formularz Vouchera Formularz zapisu na szkolenie 4GROW.pdf, w którym opisane są wszystkie szczegóły. Jeżeli voucher jest prezentem - zostanie przesłany pocztą tradycyjną.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Do spisu

Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami – codzienność w większości firm. Czy Tobą też ktoś manipuluje?

Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami to pojęcia, które często kojarzą nam się głównie z negocjatorami, handlowcami lub politykami, a przecież każdy z nas, każdego dnia podlega wpływom innych, podobnie jak sam wywiera wpływ na otoczenie – to naturalne. Jednak podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami” uczymy, że wywieranie wpływu, zaburzające możliwość świadomego podjęcia decyzji przez odbiorcę, który ma realizować nasze cele, to manipulacja. 
Może zdarzyło Cię podjąć decyzję niezgodną z Twoją intuicją, przekonaniami i argumentami, lub angażując się w realizację celu uświadomiłeś sobie, że leży to w interesie kogoś innego, a nie Twoim? Czy zgodziłeś się na coś, czego później żałowałeś? Czas, byś lepiej poznał świat wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami!

Nasze życie i sposób funkcjonowania w świecie podlega mniej lub bardziej przez nas uświadomionym regułom wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami. Są to swego rodzaju drogi na skróty, schematy, którymi podąża nasz umysł w celu zaoszczędzania swoich zasobów. Dzięki temu, możemy funkcjonować efektywnie w środowisku z każdej strony bombardującym nas bodźcami, z drugiej strony często podejmujemy działania, które są efektem wpływu i manipulacji innych. Czy rozpoznajesz te schematy zachowań?

  • Reguła kontrastu: Świat oceniamy porównując rzeczy i wydarzenia do siebie, co może powodować pewne zniekształcenia np. w kontekście rekrutacji przeciętny kandydat może wydawać się nam bardzo dobry w porównaniu z wcześniejszym bardzo słabym. Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami” uczymy, jak zareagować, gdy ktoś stosuje tę regułę na Tobie .
    Miej świadomość, że jesteśmy bardziej podatni na perswazję i manipulację, jeśli np. czyjaś prośba osadzona jest w kontekście gorszej alternatywy. Znając zasady wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami, uważaj na osoby, które na początku proszą Cię o dużą przysługę, następnie pozornie wycofują się tylko po to, żeby za chwilę przedstawić prośbę mniejszą - tą, na której tak naprawdę im zależało.
     
  • Reguła zaangażowania i konsekwencji: Podczas szkolenia „Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami”, dowiesz się, że często postępujemy w sposób usprawiedliwiający naszą wcześniejszą decyzję lub deklarację. Dodatkowo im więcej wysiłku wkładamy w zaangażowanie się w jakąś sprawę, tym bardziej pozytywny staje się nasz stosunek do niej.
    Uważaj na sytuacje, w których inni mówią: "Skoro już zrobiłeś…, to może zrób jeszcze…” Powiedz: „Na to się nie umawialiśmy / Na tym chcę poprzestać…”. Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami wymagają praktyki. Warto przygotować wcześniej możliwe odpowiedzi i przećwiczyć sytuacje, które mogą przytrafić Ci się w codziennym życiu.
     
  • Wpływ autorytetu: Ulęgłość wobec autorytetów jest silnym motywatorem ludzkiego postępowania. Zdarza się jednak, że bezmyślne wykonywanie wszystkich poleceń prowadzi do podejmowania błędnych decyzji. Wiele osób zyskuje taką świadomość podczas szkolenia z wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami.
    „Szef powiedział, że…” Zastanów się, czy rzeczywiście osoba wyższa stanowiskiem zawsze ma rację (być może w tej sprawie możesz zaproponować lepsze rozwiązanie). Jeśli nie chcesz wpaść w jakąś pułapkę wywierania wpływu, perswazji i obrony przed manipulacjami, musisz świadomie analizować to, co mówią do Ciebie inni.
     

To tylko kilka z całej gamy mechanizmów wpływu, jakimi podlegamy każdego dnia. Jak skutecznie się przed nimi bronić? Tego uczymy na szkoleniu Wywieranie wpływu, perswazja i obrona przed manipulacjami. Zapraszamy!

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski