Szkolenie: Rekrutacja - wywiad behawioralny, zaawansowane techniki. Szkolenia zamknięte

 

Szkolenie: Rekrutacja
- wywiad behawioralny, zaawansowane techniki.
Szkolenia zamknięte

W Twoich rękach leży odpowiedzialność za kompetentną kadrę firmy - kształtujesz firmę poprzez najważniejszy jej czynnik - ludzi.
Jak znaleźć tych, których nasz biznes potrzebuje? Jak zbadać te kompetencje, które rzeczywiście chcemy badać? I jak zbadać je dokładnie przy pomocy najefektywniejszych narzędzi na rynku?

Zapraszamy na fascynującą podróż przez psychikę menedżera, kandydata i rekrutera!

 
Zadzwoń:
 
531 314 431
Szkolenie: Rekrutacja i selekcja - Warszawa
 
 

Program szkolenia


Tworzenie profilu kompetencyjnego oraz wywiad kompetencyjny

  • Pojęcie kompetencji miękkich, twardych i wskaźnika behawioralnego
  • Autorski model kompetencji oraz ich struktura
  • Kolejność tworzenia profilu kompetencyjnego
  • Ilość kompetencji i wskaźników w profilu
  • Najczęściej popełniane błędy w posługiwaniu się kompetencjami oraz wnioskowaniem na ich podstawie
  • Wywiad kompetencyjny

Warsztat: Uczestnicy tworzą profil kompetencyjny oraz definiują pożądane kompetencje dla wybranego przez siebie procesu rekrutacyjnego. Następnie przeprowadzają wywiad kompetencyjny.

Skala behawioralna kompetencji

  • Tworzenie behawioralnej skali nasilenia wskaźników kompetencji
  • Wnioskowanie o wystąpieniu kompetencji na podstawie występowania i nasilenia wskaźników (ewidencje)
  • Najczęściej popełniane błędy w tworzeniu wskaźników nasilenia kompetencji

Warsztat: Uczestnicy tworzą skalę behawioralną dla zdefiniowanych kompetencji w profilu oraz definiują pożądane nasilenia wskaźników behawioralnych dla wybranego przez siebie procesu rekrutacyjnego.

Wywiad behawioralny

  • Cel i możliwości interview (indywidualne, grupowe, rekrutacja wewnętrzna, zewnętrzna)
  • Struktura spotkania przy rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej – otwarcie (m.in. wprowadzanie kandydata w odpowiedni stan psychiczny), interview właściwe, zamknięcie (m.in. radzenie sobie z nadzieją kandydata, prośbą o informacje zwrotne – formalne i nieformalne)
  • STAR – metodologia wywiadu behawioralnego
  • Najczęściej popełniane błędy rekrutera w stosowaniu wywiadu behawioralnego
  • Najczęściej stosowane chwyty kandydata w wywiadzie behawioralnym

Warsztat:
Konkurs. Uczestnicy wyłapują błędy rekruterów w stosowaniu STARa na materiałach video.  
Gorące krzesła. Uczestnicy prowadzą wywiad behawioralny na kandydacie-aktorze w wybranym przez siebie procesie rekrutacyjnym. Scenka jest rejestrowana kamerą a następnie analizowana w grupie pod kątem właściwych zachowań i błędów.
Praca w zespołach 3-osobowych. Uczestnicy prowadzą wywiad na partnerze-kandydacie, obserwator udziela informacji zwrotnej pod kątem właściwych zachowań rekrutera i błędów.

Zadania behawioralne jako zaawansowany aspekt wywiadu behawioralnego

  • Cel i możliwości zadań behawioralnych
  • Zadania indywidualne i grupowe
  • Rodzaje zadań – prowokacje, symulacje, scenki, gry
  • Behawioralne skale obserwacyjne i ewidencjonowanie wskaźników behawioralnych

Warsztat:
Zadania behawioralne. Uczestnicy biorą udział w serii zadań behawioralnych, grupowych i indywidualnych. Post-factum – analiza zachowań oraz możliwych i założonych do zbadania kompetencji na podstawie ewidencji wskaźników behawioralnych.

Rekrutacja to nie tylko weryfikacja kompetencji, to także:

  • Negocjacje oczekiwań finansowych i oferty
  • Weryfikacja referencji
  • Ofertowanie kandydata
  • Exit interview - kopalnia wiedzy o rynku i employer branding

Do spisu

Co zawiera pakiet szkoleniowy i czym wyróżniamy się wśród konkurencji


Szkolenie - badamy potrzeby UczestnikaBadamy potrzeby Koordynatora i Uczestników przed szkoleniem

Na podstawie wyników badania program szkolenia w pełni dostosowujemy do firmy, tzn. jej kultury organizacyjnej, kontekstu branżowego, sytuacji problemowych i celów. Często tak się dzieje, że proponowany przez nas program jest punktem wyjścia do stworzenia zupełnie dedykowanego szkolenia.

Szkolenie - Follow-up przez rokPrzez rok utrwalamy wiedzę Uczestnika

Nowo zdobytą wiedzę najefektywniej zapamiętujemy, gdy w pierwszych miesiącach regularnie ją odświeżamy na różne sposoby oraz gdy wykorzystujemy ją do rozwiązywania nowych problemów. Dlatego przez rok będziemy przysyłać Ci, Uczestniku, najciekawsze i najważszniejsze treści ze szkolenia pod różnorodną postacią:

  • Study case – opisujemy w nich przykłady użycia technik omawianych na szkoleniu w sytuacjach biznesowych.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Materiały z teorią – opisujemy w nich teorię, czyli zasady, techniki, narzędzia omawiane na szkoleniu wraz z przykładową zawartością komunikatów.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Quizy – sprawdzają znajomość zagadnień poruszanych na szkoleniu oraz wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu każdego zadania quizu Uczestnik otrzymuje automatycznie informacje zwrotną z poprawnymi odpowiedziami oraz ich uzasadnieniem, dzięki czemu od razu uczysz się, jeśli popełnisz błąd. Na końcu quizu Uczestnik otrzymuje podsumowanie wyników z raportem i punktacją.
    Ilość: 4, forma – ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Pięciosekundówki – jedno, dwuzdaniowe najważniejsze kwintesencje, wnioski i reguły dotyczące zagadnień poruszanych na szkoleniu.
    Ilość: 12, forma – zawartość w mailu.

Materiały szkolenioweProdukujemy materiały szkoleniowe sprzyjające uczeniu się

Uczestnicy otrzymają materiały, na które składa się część szkoleniowa i poszkoleniowa. Część szkoleniowa jest zaprojektowane tak, aby każdy Uczestnik słuchając w odpowiednich częściach szkolenia, mógł notować korzystając z nadawanej przez materiał struktury. Część poszkoleniowa materiałów zawiera opis przedstawianych teorii
i technik wraz z przykładami ich użycia. Nasze materiały są kolorowe i obfitują w zdjęcia, grafiki, diagramy ułatwiające kojarzenie i zapamiętywanie!

Do spisu

Efekty szkolenia


Nauczysz się zaawansowanych technik rekrutacyjnych oraz profesjonalnego ich stosowania połączonego z dogłębnym zrozumieniem. Na szkoleniu kładziemy największy nacisk na definiowanie pożądanych zachowań i kompetencji oraz na wnioskowanie o nich na podstawie wskaźników behawioralnych tak, aby Uczestnik nigdy więcej nie miał wątpliwości po interview, czy to jest odpowiedni kandydat, a jesli ma poczucie, że tak - żeby wiedział i potrafił uzasadnić dlaczego.

Do spisu

Opinie o szkoleniu


Po szkoleniu Rekrutacja i Selekcja mam tylko pozytywne wrażenia. To bardzo profesjonalnie przygotowane szkolenie dało mi świetną możliwość zapoznać się z najnowszymi trendami rekrutacyjnymi oraz wymienić się doświadczeniem z innymi specjalistami i początkującymi w tej branży. Metody prowadzenia tego szkolenia są według mnie jak najbardziej skuteczne: ustalenie indywidualnych potrzeb przed szkoleniem, liczne gry, dyskusje, wspólne ćwiczenia, nawet trudniejsze tematy zostały w taki sposób lepiej zrozumiane. Bardzo polecam te szkolenie wszystkim, zamierzającym pracować w branży rekrutacyjnej i potrzebującym praktycznej wiedzy w tym obszarze, a także wszystkim, którzy mają doświadczenie w rekrutacji i chcą poznać nowe trendy i nowe podejścia. Dziękuje bardzo 4GROW!
Natalya Gusseva-Fouchet, Recruitment Manager

Kameralne spotkanie.
Atmosfera otwartości i nastawienia na potrzeby uczestników.
Ciekawe informacje na temat działań podejmowanych przez inne firmy - standardy.
Agnieszka Kmita, Kierownik Sekcji Rekrutacji i Rozwoju Pracowników, Ceramika Paradyż Sp. z o.o.

Szkolenie na najwyższym poziomie. Trener reprezentuje wysokie umiejętności trenerskie poparte również praktyką. Wiele elementów do praktycznego wykorzystania w procesie rekrutacji, solidne podejście do oczekiwań. Dlatego wychodząc ze szkolenia ma się poczucie, że warto było...
Joanna Kurant, Kierownik ds. szkoleń, Gedeon Richter Marketing Polska Sp.z o.o.

Uczestnictwo w warsztatach, które przyniesie realne efekty dla mnie, jako rekrutera, było czystą przyjemnością. Szkolenie było prowadzone przez kompetentnego trenera, który posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną - jakże cenną dla mnie, jako uczestnika warsztatów. Dziękuję za wkład wniesiony w mój rozwój w postaci wiedzy i jej wykorzystania. Pozdrawiam, Renata
Renata Turek, CEMEX Polska sp. z o.o.

Więcej opinii

 

Do spisu

Uczestnik pracuje na własnym procesie rekrutacyjnym:


Uczestnik przygotowuje na szkolenie wedle swojej dotychczasowej praktyki:

  • opis stanowiska, na które rekrutuje, rekrutował lub będzie rekrutował w najbliższej przyszłości
  • oczekiwania wobec przyszłego pracownika
  • ogłoszenie rekrutacyjne
  • pytania i/lub zadania, jakimi posłużyłby się podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Uczestnicy będą weryfikować swoje dokumenty i narzędzia oraz analizować je z perspektywy narzędzi poznanych i ćwiczonych podczas szkolenia.

Trener prowadzący szkolenie


Anna Krawcewicz

Anna Krawcewicz trener, konsultant, psycholog biznesu WarszawaTrener z międzynarodową akredytację trenerską firmy SHL, psycholog biznesu, headhunter i rekruter z wieloletnim doświadczeniem w realizacji projektów dla międzynarodowych korporacji. Ekspert w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie zaawansowanych narzędzi psychometrycznych wspomagających procesy rekrutacji pracowników. Prowadzi sesje AC/DC w projektach lokalnych i międzynarodowych. Autorka licznych publikacji z dziedziny rekrutacji i identyfikacji potencjału pracowników... Czytaj więcej

Marta Krawczyk

Marta Krawczyk trener WarszawaTrener i konsultant 4GROW. Trener wewnętrzny w jednej z największych korporacji z branży finansowej, nagrodzona Laurem Trenerskim w kategorii Najlepszy Trener Roku. Rekrutowała na stanowiska specjalistyczne i menadżerskie. Dba o rozwój kompetencji kadry zarządzającej siecią sprzedaży, współtworząc i realizując m.in.: Assessment Centre, oceny kompetencji metodą 360 stopni, ścieżki kariery i programy motywacyjne... Czytaj więcej

Mateusz Dąbrowski

Trener szkolenie Warszawa: Mateusz DąbrowskiPrezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik i narzędzi rekrutacyjnych ... Czytaj więcej

Do spisu

Metodologia naszych szkoleń


Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta LewinaProjektujemy szkolenia zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencji
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju kompetencji
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROWFormy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko.

Trenerzy korzystają z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:

  • Gorące krzesło
  • Konkurs z nagrodami
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Do spisu

Kup voucher, nie trać budżetu!


Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2017 roku. Voucher ma ważność do końca 2017 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Zleceniodawcy otrzymują  do wypełnienia i podpisania formularz Vouchera Formularz zapisu na szkolenie 4GROW.pdf, w którym opisane są wszystkie szczegóły. Jeżeli voucher jest prezentem - zostanie przesłany pocztą tradycyjną.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Do spisu

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski