Szkolenie: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce.
Szkolenia, Warszawa

 

Szkolenie: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce.
Szkolenia zamknięte

Właściwie przeprowadzona rozmowa oceniająca motywuje i  wpływa na chęć rozwoju pracowników, co w efekcie podnosi efektywności całego zespołu. Większości managerów postrzega jednak rozmowę oceniającą jako sytuację trudną. Dobra wiadomość jest taka, że udzielanie informacji zwrotnej nie musi być stresujące.

Jak przeprowadzić rozmowę oceniającą żeby była narzędziem wspierającym wewnętrzną motywację i rozwiązywanie problemów? Jak zwiększyć pewność siebie z kontaktach z podwładnymi oraz w sytuacjach trudnych? Jak podczas rozmowy oceniającej budować dialog i porozumienie?

Poznaj konkretne techniki i zasady przeprowadzania rozmów oceniających.
 
Zadzwoń:
 
791 412 204
Szkolenie: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce
 
 

Program szkolenia


Rozmowa oceniająca jako element działań rozwojowych i motywujących

  • Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna?
  • Korzyści wynikające z systemu ocen i rozmowy oceniającej
  • Struktura i zasady przeprowadzania rozmowy oceniającej
  • Najważniejsze elementy rozmowy oceniającej
  • Jasne kryteria oceny

Techniki i narzędzia wspierające efektywność rozmowy oceniającej

  • Arkusz samooceny i arkusz oceny przełożonego
  • Johari window
  • Konstruktywna krytyka
  • Specjalne techniki: FUKO, 4AS
  • Identyfikacja potrzeb rozwojowych
  • Planowanie działań rozwojowych dla pracownika -budowanie planu rozwoju.

Funkcje, rodzaje i cele informacji zwrotnej

  • Informacja zwrotna bieżąca (operacyjna) i okresowa
  • Cel rozwojowy i  korygujący rozmowy oceniającej
  • Zasady pisemnej i ustnej informacji zwrotnej
  • Samoocena pracownika jako element wspierający proces oceny.

Świadomy rozwój kompetencji związanych z informacją zwrotną

  • Zasady dobrej komunikacji podczas rozmowy oceniającej
  • Klarowne przekazywanie, pozyskiwanie i przyjmowanie informacji
  • Umiejętność motywowania podczas rozmowy oceniającej
  • Radzenie sobie z różnymi reakcjami rozmówcy (np. z oporem lub zaprzeczeniem)
  • Kontraktowanie rozmowy
  • Udzielanie pochwał - w jaki sposób i za co chwalić?
  • Korygowanie zachowań
  • Umiejętność docierana z informacją oceniającą do różnych typów osobowości.

Sytuacje trudne- jak sobie z nimi poradzić i jak im zapobiegać

  • Najczęściej popełniane błędy oraz pułapki w procesie oceniania
  • Negatywne nastawienie do rozmów oceniających
  • Radzenie sobie z obiekcjami, "negocjowaniem” ocen i różnicą zdań
  • Radzenie sobie z oporem, niedojrzałością emocjonalną, agresywnym zachowaniem i manipulacjami
  • Trudne rozmowy: dyscyplinująca, degradacyjna, związana ze zwolnieniem pracownika.

Do spisu

Co zawiera pakiet szkoleniowy i czym wyróżniamy się wśród konkurencji


Szkolenie - badamy potrzeby UczestnikaBadamy potrzeby Koordynatora i Uczestników przed szkoleniem

Na podstawie wyników badania program szkolenia w pełni dostosowujemy do firmy, tzn. jej kultury organizacyjnej, kontekstu branżowego, sytuacji problemowych i celów. Często tak się dzieje, że proponowany przez nas program jest punktem wyjścia do stworzenia zupełnie dedykowanego szkolenia.

Szkolenie - Follow-up przez rokPrzez rok utrwalamy wiedzę Uczestnika

Nowo zdobytą wiedzę najefektywniej zapamiętujemy, gdy w pierwszych miesiącach regularnie ją odświeżamy na różne sposoby oraz gdy wykorzystujemy ją do rozwiązywania nowych problemów. Dlatego przez rok będziemy przysyłać Ci, Uczestniku, najciekawsze i najważszniejsze treści ze szkolenia pod różnorodną postacią:

  • Study case – opisujemy w nich przykłady użycia technik omawianych na szkoleniu w sytuacjach biznesowych.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Materiały z teorią – opisujemy w nich teorię, czyli zasady, techniki, narzędzia omawiane na szkoleniu wraz z przykładową zawartością komunikatów.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Quizy – sprawdzają znajomość zagadnień poruszanych na szkoleniu oraz wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu każdego zadania quizu Uczestnik otrzymuje automatycznie informacje zwrotną z poprawnymi odpowiedziami oraz ich uzasadnieniem, dzięki czemu od razu uczysz się, jeśli popełnisz błąd. Na końcu quizu Uczestnik otrzymuje podsumowanie wyników z raportem i punktacją.
    Ilość: 4, forma – ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Pięciosekundówki – jedno, dwuzdaniowe najważniejsze kwintesencje, wnioski i reguły dotyczące zagadnień poruszanych na szkoleniu.
    Ilość: 12, forma – zawartość w mailu.

Materiały szkolenioweProdukujemy materiały szkoleniowe sprzyjające uczeniu się

Uczestnicy otrzymają materiały, na które składa się część szkoleniowa i poszkoleniowa. Część szkoleniowa jest zaprojektowane tak, aby każdy Uczestnik słuchając w odpowiednich częściach szkolenia, mógł notować korzystając z nadawanej przez materiał struktury. Część poszkoleniowa materiałów zawiera opis przedstawianych teorii
i technik wraz z przykładami ich użycia. Nasze materiały są kolorowe i obfitują w zdjęcia, grafiki, diagramy ułatwiające kojarzenie i zapamiętywanie!

Do spisu

Efekty szkolenia


Nauczysz się:

  • Efektywnie prowadzić trudne rozmowy z pracownikami,
  • Udzielać skutecznej, konstruktywnej i szczerej informacji zwrotnej,
  • Konstruować wypowiedzi, by były inspirujące oraz motywujące,
  • Prawidłowo przeprowadzać rozmowę oceniającą,
  • Umiejętności egzekwowania ustaleń z rozmowy oceniającej,
  • Budować porozumienie i chęć działania u pracowników,
  • Stosowania efektywnych wzorców komunikacji oraz budowania dialogu podczas rozmowy oceniającej,
  • Wykorzystywać system ocen do budowania motywacji i zaangażowania pracowników.

Do spisu

Opinie o trenerze


Jest Moc, ale tylko odemnie zależy czy ją wykorzystam. Podobało mi się innowacyjne podejście do uczestnika:
ekspert, notatki w materiałach, prezentacje.
Magdalena Opacka, Koordynator ds. Organizacji Pionu, Credit Agricole Bank Polska S.A.

Szkolenie bardzo mi się podobało i oceniam je jako bardzo wartościowe, szczególnie w kontekście mojego stanowiska. Szkolenie zostało poprowadzone w doskonałej atmosferze, wzajemnym szacunku, poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Nie bez znaczenia są komfortowe warunki lokalowe, w których odbywa sie szkolenie, jednak najważniejsze jest bardzo dobre przygotowanie i pozytywna postawa trenera, p. Ani Krawcewicz. Szkolenie było prowadzone praktycznie, zrealizowano wszystkie zaplanowane moduły. Na uwagę zasługują również materiały szkoleniowe, przerywniki filmowe, ciekawe ćwiczenia i otwartość na sugestie uczestników.

Jolanta Adamiec, Konsultant ds. Medycznych

Szkolenie podniosło świadomość roli sprawnie przygotowanej rekrutacji (wywiadu). Wspaniały, oparty na współpracy kontakt trenera z uczestnikami i dbanie o ich potrzeby.
Sylwia Snitkiewicz

Trener prowadzący szkolenie


Anna Krawcewicz

Anna Krawcewicz trener, konsultant, psycholog biznesu WarszawaTrener z międzynarodową akredytację trenerską firmy SHL, psycholog biznesu, konsultant z wieloletnim doświadczeniem w realizacji projektów dla międzynarodowych korporacji. Ekspert w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Jako psycholog pasjonuje się zagadnieniami z zakresu efektywności osobistej, wywierania wpływu, inteligencji emocjonalnej i komunikacją. Autorka licznych publikacji, jej artykuły pojawiły się m.in. w magazynach "Personel i zarządzanie" oraz "International Business Voice"... Czytaj więcej

Do spisu

Metodologia naszych szkoleń


Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta LewinaProjektujemy szkolenia zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencji
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju kompetencji
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROWFormy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko.

Trenerzy korzystają z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:

  • Gorące krzesło
  • Konkurs z nagrodami
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Do spisu

Kup voucher, nie trać budżetu!


Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2017 roku. Voucher ma ważność do końca 2017 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Zleceniodawcy otrzymują  do wypełnienia i podpisania formularz Vouchera Formularz zapisu na szkolenie 4GROW.pdf, w którym opisane są wszystkie szczegóły. Jeżeli voucher jest prezentem - zostanie przesłany pocztą tradycyjną.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Do spisu

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski