Szkolenie - Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce. Szkolenia, Warszawa

10-11.02
 

Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce.
Szkolenie, Warszawa

Chcesz mieć pracownika zaangażowanego, chętnie wykonującego Twoje polecenia? No pewnie, każdy by chciał, ale rzeczywistość jest inna - jeśli spotykasz się z nią, to świetnie! Nauczę Cię zaawansowanych technik rozmów z pracownikiem od pierwszego momentu - wyznaczania celów i zadań, do ostateniego - oceniania!

Szkolenie 2-dniowe + trening indywidualny.
Cena pakietu: od 1395 do 1890 zł netto
Szkolenie: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce

W razie pytań zapraszamy do kontaktu: 791 412 204

 

Akademia Charyzmatycznego Lidera
4GROW

To szkolenie jest drugim szkoleniem w ramach Akademii, dzięki której rozwiniesz wszystkie niezbędne kompetencje do bycia efektywnym i charyzmatycznym liderem wyznaczającym standardy!

W Akademii dostaniesz najbardziej zaawansowane techniki w trzech obszarach:

  1. Szkolenie: Motywowanie pracowników, inspirowanie i coaching w zarządzaniu
  2. Szkolenie: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce
  3. Szkolenie: Charyzma, wywieranie wpływu i zarządzanie konfliktem
     

Efekty szkolenia


Nauczysz się:

  • Efektywnie prowadzić trudne rozmowy z pracownikami,
  • Udzielać skutecznej, konstruktywnej i szczerej informacji zwrotnej,
  • Konstruować cele, by były inspirujące oraz motywujące,
  • Prawidłowo przeprowadzać rozmowę oceniającą,
  • Umiejętności egzekwowania ustaleń z rozmowy oceniającej,
  • Budować porozumienie i chęć działania u pracowników,
  • Stosowania efektywnych wzorców komunikacji oraz budowania dialogu podczas rozmowy oceniającej,
  • Wykorzystywać system ocen do budowania motywacji i zaangażowania pracowników.

Program szkolenia


Rozmowa okresowa - oceniająca i rozwojowa
- jak rozliczać pracownika, oceniać efektywność oraz planować ściężkę rozwoju?

  • Jak ocenić efektywność pracownika po projekcie oraz w ramach oceny okresowej?
    Czasami mamy czas na dobre zdelegowanie zadań i celów, czasami nie - pokażę Ci technikę, dzięki której będziesz mógł sprawiedliwie i rzetelnie ocenić efektywność pracownika w obydwu sytuacjach. Przećwiczymy ją - oczywiście na najtrudniejszych sytuacjach, czyli zadanie/cel "słabo" zdelegowane, obiektywne trudności, pracownik elokwentny i odważny przy czym zdolny i leniwy;)
    Przećwiczymy ocenę okresową bazując na wcześniej stworzonych arkuszach MBO/MBV
  • Jak dawać informację zwrotną i krytykować konstruktywnie, by pracownik nie wszedł w opór?
    • Zasady kontruktywnej krytyki
    • Feedback
    • Informacja zwrotna wspierająca i korygująca
    • Technika krytyki coachingowej - inspirujące krytykowanie bez poczucia bycia krytykowanym
       
  • Jak poprowadzić rozmowę rozwojową, aby pomóc pracownikowi się doskonalić?
    • Znaczenie rozmowy rozwojowej dla motywacji i zaangażowania pracownika
    • Struktura rozmowy rozwojowej
    • Techniki stosowane w ramach rozmowy rozwojowej:
      • Technika Kanapki
      • Siatka Rozwojowa - narzędzie do diagnozowania i komunikowania potrzeb rozwojowych, obaw, motywatorów i blokad w rozwoju
      • SWOT- narzędzie do diagnozowania i komunikowania obszarów doskonalenia, zasobów oraz szans i zagrożeń rozwojowych
    • Arkusze rozwojowe dla przełożonego i pracownika

Informacja zwrotna - jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?

  • Jak przeprowadzić rozmowę egzekwującą?
    Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Albo mówi, że zrobi i nie robi? A może prosi Ciebie o pomoc, gdy tak naprawdę poradzi sobie sam? Do tej pory prosiłeś, przypominałeś się wiele razy i nic? Zawsze jest jakieś uzasadnienie... Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania w trudnych sytuacjach - FUKO i moje autorskie: 4AS™ i Zawisza™. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "trudnego pracownika" doświadczając ich skuteczności
  • Jak przeprowadzić rozmowę dyscyplinującą i zwalniającą?
    Jeżeli spotykasz się z odmową, oporem lub wręcz arogancją, gdy delegujesz, prosisz, czas na cięższy kaliber - rozmowę dyscyplinującą. Jak ją przeprowadzić, by nie naruszyć godności pracownika, nie zrobić sobie z niego wroga, mimo tak trudnej sytuacji? Jak dyscyplinować i w skrajności zwalniać pracownika, by nie zostać posądzonym o mobbing? Przećwiczymy najtrudniejszych pracowników i najtrudniejsze sytuacje!

Jak wyznaczać cele, by potem sprawiedliwie ocenić efektywność?

Irytujesz się czasami, że pracownik nie wykonuje Twoich poleceń albo wykonuje je nie tak jak powinien? Zastanawiasz się jak go ocenić? A jak go już oceniasz, on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić takie sytuacje, zmieniając swój sposób delegowania!

  • Błędy w delegowaniu i udoskonalony model delegowania
    Przekonasz się na własnym doświadczeniu, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie celów i zadań. Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów. Znasz model SMART? No to dowiesz się, dlaczego jest niewystarczający i zarządzanie poprzez cele w oparciu o SMARTa nie działa, choć prawie wszystkim wydaje się, że działa, a reszta odsuwa się od zarządzania poprzez cele (MBO - management by objectives) na rzecz zarządzania poprzez wartości (MBV - management by values).
  • Jak zarządzać przez cele i wartości w praktyce - czyli dobrze stawiać cele okresowe
    W większości firm a na pewno korporacji funkcjonują różnie nazywane systemy wyznaczania celów, często utożsamiane po prostu z arkuszem do wypełnienia (np. MPD, MPO, IPD, itp.). Jest wiele ryzyk w celach okresowych oraz formułowaniu ich, które potem powodują subiektywną ocenę, lub w percepcji pracownika - nieuzasadnioną lub wręcz niesprawiedliwą. Sam system zarządzania przez cele często jest źle zaprojektowany - uwzględnia tylko cele operacyjne nie uwzględnia zaś postaw i wartości (a nawet jak uwaględnia wartości o opisuje je, to i tak jest to nieprecyzyjne), w efekcie musisz naburmuszonemu i aroganckiemu pracownikowi dać dobrą ocenę, bo wykonuje dobrze zadania. Pokażę Ci jak opisać cele i wartości tak, by pracownik miał jasność, czego od niego się wymaga, a Ty - byś miał za jakiś czas jasność, jak ocenić pracownika sprawiedliwie.

Czujesz gotowość do zmian? Zapisz się na szkolenie!

Jeżeli wydaje Ci się, że jesteś w tym obszarze kompetentny - wykonaj 5-minutowy test i sprawdź, ile możesz jeszcze się nauczyć!

Chcesz upewnić się, że to szkolenie zmieni Cię? Przeczytaj opinie poniżej:

Do spisu

Opinie o szkoleniu: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce


Dziękuję za indywidualne podejście i odpowiednie zgłębienie tematów. Jestem zainspirowany do rozwoju moich zdolności managerskich i przywódczych. Szkolenie z odpowiednią ilością czadu!
Michał Kossowski, manager, Accenture Services Sp. z o. o.

Było to jedno z najlepszych szkoleń, w jakich miałem okazję uczestniczyć. Wiedza i zaangażowanie trenera zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Szkolenie zostało przeprowadzone w niestandardowy sposób (uczeń wykładowca) tylko na zasadach partnerstwa.  Z czystym sumieniem mogę polecić 4GROW.
Marcin Pałka, Web and Mobile Applications Department Director, INFOR IT Sp. z o.o.

Na szkoleniu poznawałam dużo technik do zastosowania w pracy, ćwiczenia na konkretnych przykładach. Niewielka grupa i dzięki temu większa uwaga trenera na każdym uczestniku. Szkolenie na wysokim poziomie w porównaniu z kilkoma innymi w jakich kiedyś uczestniczyłam w innych firmach. Trener bardzo taktowny, dokładny. Teorię opierał na przykładach z życia, co było bardzo pomocne.
Sylwia Wyskokińska, Teleaudio DWA Sp. z o.o. SK

Cieszę się, że miałam możliwość poznania wielu praktycznych narzędzi do zastosowania w codziennej pracy. Były nie tylko opisane ale i przepracowane kilkukrotnie, co budowało pewność zdobywanych umiejętności. Przedstawiona teoria wynikała z praktyki przez co jest bardziej zrozumiała i łatwiejsza do zapamiętania.
Urszula Stankiewicz,  HR Business Partner, AXA DIRECT SOLUTIONS
 
 
Chcesz poznać jeszcze parę innych powodów, dla których nasi Klienci do nas wracają i polecają nas? Przeczytaj:

Do spisu

8 cech, którymi nasze szkolenia wygrywają z konkurencją


1. Gwarantujemy realizację szkolenia już od pierwszego Uczestnika!

Jesteśmy jedyną firmą szkoleniową na rynku, która gwarantuje realizację szkolenia już od pierwszego Uczestnika. Jeżeli widzisz etykietę "Termin gwarantowany" na naszym szkoleniu, to znaczy, że szkolenie odbędzie się na 100%. Etykieta "Gwarancja terminu" oznacza, że zostanie on zagwarantowany wraz z pierwszym zapisem. Nawet gdyby tak się zdarzyło, że na dany termin zapiszesz się tylko Ty, przeprowadzimy to szkolenie tylko dla Ciebie. To oznacza, że otrzymasz  droższą i efektywniejszą formę szkolenia: trening indywidualny! Dlaczego nie odwołujemy szkoleń? Ponieważ większą wartość ma dla nas bycie odpowiedzialnym i wiarygodnym partnerem, niż maksymalizowanie zysków za wszelką cenę. Jest to również z naszej strony wyraz szacunku dla Klienta.

2. Przez rok przesyłamy Ci materiały utrwalające wiedzę

Nowo zdobytą wiedzę najefektywniej zapamiętujemy, gdy w pierwszych miesiącach regularnie ją odświeżamy na różne sposoby oraz gdy wykorzystujemy ją do rozwiązywania nowych problemów. Dlatego przez rok będziemy przysyłać Ci, Uczestniku, najciekawsze i najważniejsze treści ze szkolenia pod różnorodną postacią:

  • Study case – opisujemy w nich przykłady użycia technik omawianych na szkoleniu w sytuacjach biznesowych.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Materiały z teorią – opisujemy w nich teorię, czyli zasady, techniki, narzędzia omawiane na szkoleniu wraz z przykładową zawartością komunikatów.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Quizy – sprawdzają znajomość zagadnień poruszanych na szkoleniu oraz wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu każdego zadania quizu Uczestnik otrzymuje automatycznie informacje zwrotną z poprawnymi odpowiedziami oraz ich uzasadnieniem, dzięki czemu od razu uczysz się, jeśli popełnisz błąd. Na końcu quizu Uczestnik otrzymuje podsumowanie wyników z raportem i punktacją.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Pięciosekundówki – jedno, dwuzdaniowe najważniejsze kwintesencje, wnioski i reguły dotyczące zagadnień poruszanych na szkoleniu.
    Ilość: 12, forma – zawartość w mailu.

3. Dostajesz trening indywidualny po szkoleniu

Chcemy, by był taki czas, gdy trener jest tylko dla Ciebie, Uczestniku, i nikogo więcej - byś mógł nie przejmując się niczyją obecnością zająć się najtrudniejszymi dla Ciebie sprawami, byś mógł przećwiczyć z trenerem techniki sam na sam i dostać spersonalizowany feedback, by cała uwaga trenera była tylko dla Ciebie. Dlatego w ciągu roku od szkolenia dajemy Ci 60 min indywidualnego treningu - sam na sam ze mną - trenerem.

4. Zbadamy Twoje potrzeby przed szkoleniem

Trener kontaktuje się z Tobą 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Ciebie problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy, dzięki czemu wie, co dla każdego Uczestnika jest ważne i na co zwrócić uwagę prowadząc szkolenie. Jeśli Twoje potrzeby będą mogły być zrealizowane w pełniejszym stopniu na innym szkoleniu, trener doradzi Ci zmianę tematu szkolenia.

5. Uczestnik ma kontakt telefoniczny z trenerem

Już dwa dni po szkoleniu trener badając Twoje potrzeby zostawia do siebie telefon, byś miał swobodę kontaktu z nim w razie potrzeby. A po szkoleniu, przez 3 miesiące, trener wspiera Cię telefonicznie, gdy chcesz porozmawiać, potrzebujesz porady, masz pytania lub wątpliwości.

6. Najwyższy poziom wygody

Sala szkoleniowa 4GROW

Postanowiliśmy stworzyć w Warszawie, w naszym biurze własną salę szkoleniową, z najwyższym poziomem wygody dla Uczestnika. Postawiliśmy przede wszystkim na szerokie, wygodne fotele, ładny widok za oknami na zieleń i bogatą przerwę kawową obejmującą deskę serów z orzechami, oliwkami, owoce, kawę z ekspresu ciśnieniowego i soki owocowe 100%. Wynajmując sale w innych miastach dbamy o to, aby poziom wygód był jak najwyższy - zwracamy uwagę na toalety, okna, siedzenia, a nawet widok za oknami.

7. Opinie o naszych szkoleniach są wiarygodne, bo weryfikowalne

Większość opinii o naszych szkoleniach jest podpisanych pełnym nazwiskiem, stanowiskiem i nazwą firmy Uczestnika. Dzięki temu masz pewność, że opinia ta jest prawdziwa - możesz ją zweryfikować dzwoniąc do tejże firmy i prosząc odpowiednią osobę. Oczywiście nie każdy piszący opinię chce podać pełne dane osobowe, ale jest to mniejszość.

8. Wraz z zapisem 10 osoby zamykamy zapisy na dany termin

Każdy Uczestnik zużywa około 30 minut czasu szkolenia – na swoje wypowiedzi, pytania, indywidualne ćwiczenia na forum. Dwie osoby więcej i potencjalnie godzina mniej dla Ciebie - dlatego stawiamy twardą granicę wraz z liczbą10, by każdy miał czas na własną aktywność w komfortowych warunkach.

Do spisu

Nasza polityka rabatowa


Mocno wierzymy w to, że są wartości, które budują pozytywne relacje, także z Klientami. Dlatego nasza polityka rabatowa jest oparta o wartości:

  • Sprawiedliwość - każdy Klient może otrzymać u nas rabat na tych samych zasadach:
    • Terminu płatności (rabat 10% za przedpłatę najpóźniej 30 dni przed szkoleniem – liczymy datę zaksięgowania środków na naszym koncie);
    • Liczby Uczestników (rabat 20% dla każdej kolejnej zgłoszonej osoby na ten sam termin przez tego samego zgłaszającego).
  • Wiarygodność i uczciwość - nasze ceny i rabaty są prawdziwe i nie zmieniamy ich pod wpływem negocjacji – oferujemy najlepsze ceny i rabaty, jakie możemy dać. 

Do spisu

 

To prawda - jednym z najważniejszych narzędzi na szkoleniu jest sam trener. Poznaj mnie:

Kim jestem? Trener prowadzący szkolenie


Mateusz Dąbrowski

Trener szkolenie Warszawa: Mateusz Dąbrowski

Prezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Prezes Stowarzyszenia Negocjatorów Biznesu. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ... Czytaj więcej

Do spisu

Możesz też zaproponować dowolny inny termin - na każdą propozycję odpowiemy w ciągu 1 dnia: info (at) 4grow.pl, 500 294 035, lub zapisz się do powiadomień o nowych terminach tego szkolenia i objęciu gwarancją kolejnych terminów (możesz wypisać się w dowolnym momencie przez link w stopce maila):

Do spisu

Informacje organizacyjne


  • Dzień szkoleniowy trwa 8 godzin, 1 przerwa na lunch (45 min) i 2 przerwy kawowe (15 min). Pierwszy dzień szkolenia rozpoczyna się o godzinie 10:00 i kończy o 18:00, w szkoleniach kilkudniowcyh kolejny dzień szkolenia rozpoczynamy o godz 9:00 i kończymy o 17:00.
  • Szkolenie odbywa się w 95% przypadków przy ulicy Panieńskiej 9 lokal 16 w siedzibie 4GROW.
  • Dla osób przyjezdnych: najdogodniejsze połączenie pociągiem jest na Dworzec Wschodni - który mieście się 11 minut drogi komunikacją miejską od naszego biura (tramwaj 13 i 23 do przystanku Park Praski). W połowie drogi, przystanek Ząbkowska, mieści się Hotel Hetman, z którego korzysta większość naszych przyjezdnych Uczestników. Piechotą z naszego biura do hotelu idzie się 10 min, do dworca 20min.
  • Trener kontaktuje się z Uczestnikiem 2 dni po zgłoszeniu, by poznać jego potrzeby i kontekst zawodowy, dzięki czemu będzie wiedział, co dla niego jest ważne i na co zwrócić uwagę prowadząc szkolenie. Jeśli potrzeby Uczestnika będą mogły być zrealizowane w pełniejszym stopniu na innym szkoleniu, trener doradzi zmianę tematu szkolenia.
  • Pakiet szkoleniowy składa się ze szkolenia i treningu indywidualnego, na którym trener będzie tylko i wyłącznie do dyspozycji Uczestnika.
  • Obiady jemy w restauracji 10 minut spacerem od sali, a podczas przerw do dyspozycji Uczestników są: kawa, herbata, naturalne soki, owoce, deska serów z orzechami i suszonymi owocami oraz czekoladowe i kruche ciastka.
  • Grupa składa się maksymalnie z 10 osób - tworzymy małe grupy, by każdemu dać więcej przestrzeni do wypowiedzi oraz uwagi od trenera.
  • Trening indywidualny trwa 60 min dla szkolenia 1-dniowego, 90 minut dla 2-dniowego i dłuższych szkoleń, termin należy umówić z trenerem w ciągu roku od szkolenia. Trening odbywa się w siedzibie 4GROW lub w przypadku szkoleń w innych miastach miejsce jest ustalane odrębnie. Treningi odbywają się raz w miesiącu.
  • Jeżeli szkolenie jest prowadzone w postaci treningu indywidualnego, odbywa się w siedzibie 4GROW.
  • Cena szkolenia zawiera: badanie potrzeb przed szkoleniem, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, kontakt telefoniczny z trenerem bez ograniczeń, follow-upy przez 12 miesięcy, trening indywidualny do wykorzystania w ciągu roku po szkoleniu oraz  pełny catering - obiad i przerwy kawowe.

 

Do spisu

Metodologia naszych szkoleń


Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta LewinaProjektujemy szkolenia zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie Uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencji
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów Uczestnika do rozwoju kompetencji
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie Uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z Uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie Uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROWFormy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko.

Trenerzy korzystają z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:

  • Gorące krzesło
  • Konkurs z nagrodami
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Do spisu

Kup voucher, nie trać budżetu!


Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2017 roku. Voucher ma ważność do końca 2017 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Zleceniodawcy otrzymują  do wypełnienia i podpisania formularz Vouchera Formularz zapisu na szkolenie 4GROW.pdf, w którym opisane są wszystkie szczegóły. Jeżeli voucher jest prezentem - zostanie przesłany pocztą tradycyjną.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Do spisu

Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca. W praktyce to narzędzia niewykorzystywane przez firmy..

Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce nie kojarzy się dobrze. Jeśli już ma miejsce, to w takich przypadkach jak proces rekrutacyjny, awans lub zwolnienie. Pracodawcy, menedżerowie, liderzy traktują informację zwrotną i rozmowę oceniającą jak zło konieczne. W praktyce niestety częściej przypominają one krytykę i ocenę. Z drugiej strony, ze strony pracownika, istnieje duże zapotrzebowanie na feedback. Konstruktywna informacja zwrotna i rozmowa oceniająca stanowi dla pracownika lustro, w którym nie tylko ma szansę zobaczyć własne potknięcia, ale silne strony. Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca to świetna okazja do weryfikacji stopnia realizacji wyznaczonych celów, rewizji samych celów, wypracowania optymalnych rozwiązań... Krótko mówiąc informacja zwrotna i rozmowa oceniająca może znacząco zwiększać satysfakcję pracownika, jakość jego pracy, efektywność.

Co zrobić, aby tak się stało? Oto tylko kilka obszarów, wymagających rozwoju, dzięki którym informacja zwrotna i rozmowa oceniająca będą efektywniejsze:

  • Sposób, w jaki rozpoczniesz udzielanie informacji zwrotnej czy rozmowę oceniającą będzie miał duże znaczenie dla atmosfery, w jakiej ona przebiegnie. Pamiętaj,  że dla pracownika rozmowa z przełożonym, liderem wiąże się z pewnym stresem, a często ma konotacje negatywne, dlatego tak ważne jest, byś umiał zadbać o otwarty i bezpieczny klimat spotkania.
  • Rozmowa oceniająca to czas, w którym Ty i Twój podwładny udoskonalacie swoją współpracę, dlatego warto byś nauczył się zachowań, dzięki którym będzie czuł, że jest dla Ciebie ważny. Dzięki temu zupełnie inaczej odbierze nawet korygującą informację zwrotną.
     
  • Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca to przestrzeń nie tylko na Twoją wypowiedź, ale też punkt widzenia i pomysły pracownika. Aktywne słuchanie, zwłaszcza w biznesowej rzeczywistości, w sytuacjach takich jak informacja zwrotna i rozmowa oceniająca, to trudna umiejętność. Ucząc się różnych strategii i zwiększając świadomość tego, na co zwracać uwagę podczas rozmowy, możesz osiągnąć zadziwiający efekt końcowy - zmotywowanego pracownika!
     
  • Największą wartość rozwojową dla pracownika stanowią jego własne pomysły (odpowiednio, w razie potrzeby, przez Ciebie zmodyfikowane). Proces udzielania informacji zwrotnej i rozmowy oceniającej warto pokierować w taki sposób, by podwładny zaczął realizować swój potencjał. 
     
  • Cżęstym źródłem nieporozumień i frustracji jest niedefiniowanie oczekiwań lub definiowanie ich w niewłaściwy sposób. Zwłaszcza wtedy, gdy informacja zwrotna i rozmowa oceniająca mają charakter korygujący, ta część rozmowy może mieć kluczowe znaczenie dla skutecznego wdrożenia zmian. Wskazanie błędów czy nieakceptowanego zachowania jest ważne, jednak najważniejsze w informacji zwrotnej i rozmowie oceniającej jest ukierunkowanie poprawy i rozwoju.

Rozwijaj z nami narzędzie zwiększające efektywność Twoich pracowników! Zapisz się na szkolenie: Informacja zwrotna i rozmowa oceniająca w praktyce.

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski