I mianuję cię autorytetem…

Jak szkolenia managerskie mogą wpłynąć na Twój wizerunek?

Rodzic uzasadniający swoją decyzję (a przeważnie zakaz) poprzez fakt bycia rodzicem właśnie. Szef, który mimo braków w wiedzy technicznej, poprawia inżynierów. Menedżer próbujący zarządzać zespołem, chociaż jeszcze rano wszyscy byli świadkami jego wybuchu złości na pracownika. Każdy menedżer, ekspert, pracownik, rodzic chce posiadać autorytet i zapomina czasem, że tytuł naukowy, stanowisko, przewaga fizyczna, intelektualna czy nawet szkolenia managerskie nie są jego gwarantem. Odgórne nadanie autorytetu w wielu osobach wywołuje iluzję wszechmocy, powodując często zachowania irracjonalne, śmieszne, a nawet okrutne. Taki autorytet jest „skuteczny” wyłącznie w granicach obowiązujących praw i wynikających z nich kar. Pracownik wykona polecenie szefa, czy uwzględni jego uwagi przy projekcie z obawy przed szkolenia-managerskiekonsekwencjami innego zachowania, jednak najprawdopodobniej przy najbliższej okazji będzie podważał wśród kolegów zasadność tych działań i robił „po swojemu”, gdy tylko nie będzie kontrolowany. Szkolenia managerskie ujawniają ten wciąż zdarzający się w organizacjach problem. Co możesz zrobić, by posiadać autorytet prawdziwy, a nie tylko nadany? Przede wszystkim świadomie zarządzać swoim wizerunkiem. Wiele osób kojarząc to zagadnienie z pozerstwem czy manipulacją rezygnuje z kontroli ważnego obszaru, zarówno osobistego, jak i zawodowego życia. W końcu cały czas jesteśmy oceniani, odbierani przez innych, każdym działaniem (lub jego brakiem) wpływamy na sposób, w jaki jesteśmy spostrzegani, warto zatem robić to świadomie. Szkolenia managerskie pokazują, że to, czego oczekuje się od lidera, to z jednej strony siła, a z drugiej – zrozumienie. Dlatego budując autorytet wśród pracowników zwróć uwagę na to, czy Twoje komunikaty, działania, a nawet postawa podkreślają Twoją sprawczość i pewność siebie. Lider powinien mieć jasną wizję tego, dokąd zmierza on i cała organizacja i swoim wizerunkiem powodować, że pracownicy z chęcią i bez obaw będą w tym kierunku podążać. Wymaga to od menedżera dużego zdecydowania i perswazyjności, z drugiej strony pracownicy potrzebują również ufać swojemu przywódcy i tylko wtedy będą mu lojalni i prawdziwie zaangażowani w pracę. Otwartość i porozumienie stanowią podstawę zaufania. Niestety, czas na rozmowę z pracownikiem, zrozumienie jego potrzeb czy udzielenie szczerej informacji zwrotnej często znajduje się na ostatniej pozycji w kalendarzu menedżera. Autorytet pozostanie na papierze, dopóki nie dostrzeżesz korzyści wynikających z czasu zainwestowanego w dbanie o potrzeby pracownika. Zwraca się on z nawiązką w postaci jakości jego pracy. W jaki sposób w budowaniu autorytetu mogą pomóc Ci szkolenia managerskie? W czasie ich trwania otrzymujesz bezcenną informację zwrotną na temat budowanego przez Ciebie wrażenia i na bieżąco korygujesz i doskonalisz obszary wymagające jeszcze rozwoju. Najlepiej przekonaj się próbując sam!

 

Podziel się z przyjaciółmi przez:

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski