Inteligencja nie wystarczy

Moda na szkolenia interpersonalne czy potrzeba biznesu?

Ile wynosi Twoje IQ? Ta tajemnicza wartość odgrywa istotną rolę w systemie edukacyjnym, m.in. na jej podstawie można podjąć działania wspierające indywidualny rozwój dziecka. A dorośli? Uwielbiamy wszelkie „testy” i quizy, niekoniecznie rzetelne, ale za to łatwo dostępne w sieci – fajnie przecież się porównać, a jeszcze fajniej, gdy wypadamy całkiem nieźle na tle grupy odniesienia. Coraz częściej jednak naukowcy i pracodawcy udowadniają, że wysokie IQ nie wystarczy… szkolenia-interpersonalne
Uzdolnienia i możliwości poznawcze stanowią wyposażenie, z którym startujemy w życie i choć niektórym start ten przychodzi łatwiej, nie oznacza to, że będą pierwszymi na mecie. Zapotrzebowanie na
szkolenia interpersonalne potwierdzają znaczenie kompetencji emocjonalnych w miejscu pracy. Coraz częściej spotykamy się z tezą, że to inteligencja emocjonalna, a nie umysłowa determinuje sukces zarówno prywatny, jak i zawodowy. Na rynku pracy nie brakuje osób wykształconych i ambitnych, często za to brakuje tych kompetentnych emocjonalnie, a im wyższe stanowisko, tym większe ma to znaczenie. Może to tylko chwilowa moda? Na pewno zanim wyślemy wszystkich pracowników na szkolenia interpersonalne, warto zastanowić, jaką wartość rzeczywiście niosą. Analizując umiejętności pracowników osiągających ponadprzeciętne wyniki i pracujących efektywnie, często okazuje się, że to co ich wyróżnia, to nie jeden dyplom więcej, tylko znakomita obsługa klienta, rzetelność, praca w zespole czy motywowanie innych. Kompetencje te opierają się właśnie na inteligencji emocjonalnej, którą w przeciwieństwie do inteligencji umysłowej możemy rozwijać, np. podczas szkolenia. Interpersonalne relacje mają ogromne znaczenie praktycznie w każdej branży i na każdym stanowisku. Ich jakość przekłada się na uzyskiwane efekty szczególnie silnie w przypadku managerów i pracowników wysokiego szczebla. Lider posiadający bardzo wyspecjalizowaną wiedzę i umiejętności techniczne, ale nieradzący sobie z emocjami własnymi i innych, nie będzie efektywnie zarządzał swoimi pracownikami. Szkolenia interpersonalne pozwalają dostrzec takie obszary wymagające rozwoju i od razu zmuszają do pracy nad nimi. Nieumiejętność przewodzenia, łagodzenia konfliktów, współpracy, katalizowania zmian, tworzenia więzi, motywowania czy samokontroli wiąże się ze zbyt dużymi stratami dla organizacji, dlatego rozwijanie inteligencji i kompetencji emocjonalnych managerów stanowi realną potrzebę biznesu.

 

Podziel się z przyjaciółmi przez:

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski