Podłącz pracowników do prądu

Nie tylko na wiosnę, bez szkolenia, dla managerów przepis na zaangażowany zespół!szkolenia-dla-managerow

Każdy manager chciałaby mieć proaktywnych pracowników, więc dlaczego większości wciąż się to nie udaje? Niestety, kadra kierownicza często nie wychodzi poza strefę marzeń oczekując, że pracownicy będą spełniać oczekiwania, które nigdy nawet nie zostały zwerbalizowane. Gdy rzeczywistość rozczarowuje realizowane są ewentualnie różnego rodzaju szkolenia. Dla managerów jest to trudna sytuacja, z kolei znalezienie odpowiedniego rozwiązania w sposób znaczący podniosłoby efektywność i jakość pracy. W wyniku dużej presji czasu i wyników łatwo stracić z oczu to, co powoduje, że pracownicy naprawdę chcą angażować się w codzienną pracę. 

Zamiast szukać szkolenia dla managerów proponuję, byś skoncentrował się na trzech istotnych obszarach zarządzania i zaobserwował efekt wśród swoich pracowników.  

  • Zanim zaczniesz oczekiwać!
    Pracownicy muszą wiedzieć, czego się od nich oczekuje. Zbyt wiele nieporozumień wynika z braku informacji, dlatego zawsze zadbaj o to, by cel pracy był jasny i znany pracownikowi. Gdy już wie, co ma robić, pokaż mu, po co to robi, czyli spraw, by widział sens i cel swoich wysiłków. Proste? Działanie motywacyjne bez
    szkolenia - dla managerów często zaskakujące, że świadomość własnej odpowiedzialności oraz wizja celu zwiększa zaangażowanie pracowników. Zadziwiające, jak w wielu organizacjach pracownicy są ich nieświadomi.
  • Zrób miejsce!
    Pracownicy przeważnie zaczynają pracę z zapałem i entuzjazmem do działania, często pozostaje on jednak niewykorzystany, przez co szybko wygasa. W wielu organizacjach brakuje przestrzeni, w której pracownicy mogliby podejmować własną inicjatywę. Oczekuje się od nich zaangażowania i kreatywności, ale w ramach ściśle wyznaczonych zadań – takie działanie nie wspiera proaktywności. Poczucie wpływu, współdecydowanie i wspólna odpowiedzialność powodują, że pracownikom chce się chcieć. Wiedząc, że mają realny wpływ na sukces organizacji, będą aktywnie poszukiwać najlepszych rozwiązań.
  • Wspieraj!  
    Pochwała od szefa, to przyjemny i silny motywator, niestety zbyt często brakuje czasu i uwagi, by docenić starania pracowników, co zniechęca do dalszego wysiłku i wywołuje myśli typu: „jeśli i tak nie dostrzegają moich starań, to będę robił tylko tyle, za ile mi płacą”. Niekonstruktywna krytyka może działać podobnie. Popełnianie błędów stanowi ryzyko wpisane w aktywność (w końcu nie myli się tylko ten, kto nic nie robi) i oczywiście wymaga omówienia z pracownikiem. Jednak m.in. nasza tendencja do wyolbrzymiania („im głośniej krzyknę, tym będą bardziej słuchać”) i braku refleksyjności („zawsze tak robią”) powoduje, że nie prowadzimy rozmowy w sposób konstruktywny, tzn. oceniamy osobę nie zachowanie, uogólniamy, przerzucamy odpowiedzialność… I jak po takich słowach wciąż posiadać zapał do dalszego działania?     

Warto zastanowić się również nad własnym wizerunkiem. Być może pracownicy mają pomysły, ale boją się z nimi do Ciebie przyjść, może nie czują, że potraktujesz ich poważnie, lub że w ogóle jesteś otwarty na ich inicjatywę. Bezcenną informację zwrotną na temat swojego oddziaływania na innych zyskasz podczas dobrze przeprowadzonego szkolenia dla managerów

Każdy manager chciałaby mieć proaktywnych pracowników… tylko nieliczni wychodzą z własnej strefy komfortu i podejmują realne działania w tym kierunku. Przekonaj się, jak stosunkowo nieduży wysiłek przyniesie Ci ogromny zysk!

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski