Szkolenia: Asertywność, egzekwowanie i konstruktywna krytyka. Szkolenie zamknięte

 

Szkolenie: Asertywność,
egzekwowanie
i konstruktywna krytyka.
Szkolenia zamknięte

Wszyscy znamy odczucie przymusu, by w pewnych sytuacjach zachować się w określony sposób. Spodziewając się negatywnej reakcji otoczenia, rezygnujemy z bycia sobą. W takich chwilach asertywność pozwala się obronić. Dzięki niej będziesz mówić otwarcie i egzekwować realizację potrzeb biznesowych oraz własnych - w komfortowy także dla innych sposób. Uwolnij prawdziwego siebie!
 
Zadzwoń:
 
791 412 204
Szkolenie zamknięte: Asertywność
 

Program szkolenia 2-dniowego


Poniższy program jest propozycją, ostateczny kształt programu przedstawimy po zbadaniu potrzeb i oczekiwań koordynatora merytorycznego projektu oraz Uczestników.

Charakterystyka zachowań asertywnych:

  • Asertywność, konstruktywna krytyka: definicje i nieporozumienia wokół nich
  • Geneza psychologiczna asertywności (jak powstaje i od czego zależy)
  • Asertywność vs. agresja i wycofanie - granice, konsekwencje wyboru
  • Rodzaje asertywności (reaktywna, proaktywna)
  • Cechy zachowań asertywnych i nieasertywnych
  • Najczęściej popełniane błędy przy próbie zachowań asertywnych
  • Przykłady efektywnych zachowań asertywnych
  • Zasady konstruktywnej krytyki i błędy w jej stosowaniu
  • Matryca własnej asertywności - diagnoza zasobów i obszarów do udoskonalenia w asertywności

Techniki i narzędzia asertywności w sytuacjach trudnych i konfliktowych:

  • Techniki asertywności reaktywnej – gdy ktoś narusza nasze granice:

    • Zdarta płyta
    • Otwarte drzwi / zasłona dymna
    • Jujitsu
    • Asertywna odmowa
    • Asertywne przyznanie się do błędu
    • Odroczenie asertywne
    • Parafrazowanie ocen
    • Karty na stół
  • Techniki asertywności proaktywnej - gdy bierzemy sprawy w swoje ręce:

    • Techniki asertywności dające swobodę działania:
      • Feedback
      • Informacja zwrotna korygująca i wzmacniająca
      • Kanapka
    • Techniki asertywnego egzekwowania:
      • Eskalacja
      • FUKO
      • Technika Zawiszy™
      • Cztero-etapowa metoda stopniowania reakcji
    • Autorska strategia mediacji w konflikcie - 4AS™

Trening zachowań asertywnych:

  • Odmawianie
  • Okazywanie uczuć (np. złości)
  • Mówienie o uczuciach
  • Wyrażanie własnego zdania
  • Mówienie o konsekwencjach
  • Mówienie o potrzebach
  • Mówienie o oczekiwaniach
  • Proponowanie rozwiązań
  • Pytanie o zgodę/chęć
  • Pytanie o potrzeby innych
  • Egzekwowanie
  • Wyrażanie pochwał
  • Reagowanie na krytykę
  • Reagowanie na agresję słowną
  • Reagowanie na komplementy, pochwały
  • Reagowanie na okazane uczucia

Zaawansowane aspekty asertywności:

  • Inteligencja emocjonalna: rola emocji i potrzeb w asertywności - ich wspierający i ograniczający wpływ
  • Proaktywność w asertywności - siła przekonań
  • NLP, czyli neurolingwistyka w asertywności - jej wspierający i ograniczający wpływ
  • Asertywność zawsze pod ręką - 7 kroków do wywoływania w sobie asertywnych zachowań
  • Mechanizmy obronne blokujące zachowania asertywne i utrudniające przyjmowanie krytyki - sposoby radzenia sobie z nimi

Do spisu

Co zawiera pakiet szkoleniowy i czym wyróżniamy się wśród konkurencji


Szkolenie - badamy potrzeby UczestnikaBadamy potrzeby Koordynatora i Uczestników przed szkoleniem

Na podstawie wyników badania program szkolenia w pełni dostosowujemy do firmy, tzn. jej kultury organizacyjnej, kontekstu branżowego, sytuacji problemowych i celów. Często tak się dzieje, że proponowany przez nas program jest punktem wyjścia do stworzenia zupełnie dedykowanego szkolenia.

Szkolenie - Follow-up przez rokPrzez rok utrwalamy wiedzę Uczestnika

Nowo zdobytą wiedzę najefektywniej zapamiętujemy, gdy w pierwszych miesiącach regularnie ją odświeżamy na różne sposoby oraz gdy wykorzystujemy ją do rozwiązywania nowych problemów. Dlatego przez rok będziemy przysyłać Ci, Uczestniku, najciekawsze i najważszniejsze treści ze szkolenia pod różnorodną postacią:

  • Study case – opisujemy w nich przykłady użycia technik omawianych na szkoleniu w sytuacjach biznesowych.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Materiały z teorią – opisujemy w nich teorię, czyli zasady, techniki, narzędzia omawiane na szkoleniu wraz z przykładową zawartością komunikatów.
    Ilość: 4, forma – mail ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Quizy – sprawdzają znajomość zagadnień poruszanych na szkoleniu oraz wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu każdego zadania quizu Uczestnik otrzymuje automatycznie informacje zwrotną z poprawnymi odpowiedziami oraz ich uzasadnieniem, dzięki czemu od razu uczysz się, jeśli popełnisz błąd. Na końcu quizu Uczestnik otrzymuje podsumowanie wyników z raportem i punktacją.
    Ilość: 4, forma – ze wstępem odnoszącym do pełnej treści na stronie 4grow.pl.
  • Pięciosekundówki – jedno, dwuzdaniowe najważniejsze kwintesencje, wnioski i reguły dotyczące zagadnień poruszanych na szkoleniu.
    Ilość: 12, forma – zawartość w mailu.

Materiały szkolenioweProdukujemy materiały szkoleniowe sprzyjające uczeniu się

Uczestnicy otrzymają materiały, na które składa się część szkoleniowa i poszkoleniowa. Część szkoleniowa jest zaprojektowane tak, aby każdy Uczestnik słuchając w odpowiednich częściach szkolenia, mógł notować korzystając z nadawanej przez materiał struktury. Część poszkoleniowa materiałów zawiera opis przedstawianych teorii
i technik wraz z przykładami ich użycia. Nasze materiały są kolorowe i obfitują w zdjęcia, grafiki, diagramy ułatwiające kojarzenie i zapamiętywanie!

Do spisu

Efekty szkolenia


Nauczysz się:

  • Wyrażać własne zdanie w sytuacjach, w których do tej pory tego się obawiały lub których unikały (np. spotkania zespołowe, spotkania kadry kierowniczej, dyskusje w kuchni na tematy drażliwe), w taki sposób, który będzie budować autorytet i sprzyjać relacjom interpersonalnym
  • Egzekwować polecenia, potrzeby i oczekiwania w stosunku do współpracowników jak i podwładnych/przełożonych (np. egzekwować zaangażowanie pracownika w wykonanie zadania)
  • Wpływać na zmiany zachowania innych ludzi poprzez stosowanie zasad i technik konstruktywnej krytyki w sposób sprzyjający pogłębianiu się relacji (np. wpływać na zmianę zachowania kolegi, które irytuje nas)
  • Reagować w sytuacjach zaskakujących, konfliktowych przyczyniając się do zrozumienia i chęci do współpracy (np. zareagować tak, aby poczuć się komfortowo, gdy koleżanka oskarża nas o zniszczenie efektów pracy zespołu, ubliżając nam i krzycząc na forum zespołu)
  • Wyznaczać granice chroniące nasz komfort - szczególnie w sytuacji, gdy ktoś nas prosi o pomoc, wsparcie lub wykonanie polecenia (np. szef przeciążony obowiązkami i ciężarem poczucia odpowiedzialności, ponieważ pomaga wszystkim swoim pracownikom, gdy tylko go o to poproszą)

Do spisu

Opinie o szkoleniu


Jestem pozytywnie zaskoczona po zakończeniu szkolenia, ponieważ nie spodziewałam się nabycia aż tak dużej wiedzy i umiejętności. Szkolenie było przeprowadzone efektywnie i profesjonalnie, atmosfera byla komfortowa i sprzyjająca rozwojowi osobistemu. Polecam to szkolenie wszystkim, którzy pragną nauczyć się asertywnego zachowania i konstruktywnego oddziaływania.
Barbara Nowakowska, Przedstawiciel Handlowy, FM GROUP

Szkolenie przerosło moje oczekiwania. Sposób jego prowadzenia i podejście do uczestników bardzo indywidualne i pozytywne.
Karolina Adamiak, audytor, Bank Gospodarstwa Krajowego

Niezwykle ciekawe, niesztampowe, pobudzające do wielu refleksji szkolenie. Z żadnego innego szkolenia nie wyniosłam tylu przydatnych treści odnoszących się do różnych dziedzin życia.
Bardzo profesjonalne prowadzenie, znakomita atmosfera przy jednoczesnym podbudowaniu uczestników do pracy i twórczego myślenia. Polecam każdemu bez względu na wiek i zawód.
Monika Zarzycka, Leasing Manager, Klepierre Management Polska Sp. z o.o.

Szkolenie daje nie tylko suchą wiedzę, a przede wszystkim uczy i trenuje umiejętności pomocne w egzekwowaniu, asertywności i konstruktywnej krytyce. Szczególnie wartościowe było ćwiczenie umiejętności i nauka na podstawie popełnianych błędów. Świetna, ciepła i bezpośrednia relacja trenera z uczestnikami oraz styl prowadzenia szkolenia pozwalały wynieść z niego jak najwięcej. Podsumowując - bardzo profesjonalne i wyczerpujące szkolenie.
Iwona Drapińska, Specjalista ds. Planowania i Rozliczeń, Bakoma Sp. z o. o.

Więcej opinii

 

Do spisu

Trener prowadzący szkolenie


Mateusz Dąbrowski

Trener szkolenie Warszawa: Mateusz DąbrowskiPrezes, trener i coach 4GROW. Certyfikowany coach ICC oraz trener AKN. Praktyk biznesu – stworzył firmę 4GROW i obecnie nią zarządza. Wcześniej pracował w obszarze HR wspierając menedżerów korporacji w zakresie procesów rekrutacyjnych, szkoleniowych i rozwojowych. Ekspert komentujący w mediach: Polsat, TVP2, TTV, Program 3 Polskiego Radia, Program 4 Polskiego Radia. Psycholog biznesu, metodyk – twórca teorii oraz technik efektywnego działania, m.in. technik konstruktywnej krytyki, asertywności i egzekwowania ... Czytaj więcej

Do spisu

Metodologia naszych szkoleń


Stosujemy najefektywniejsze rozwiązania w dziedzinie psychologii procesu nauczania.

Cykl 4GROW na bazie Cyklu Kolba i Kurta LewinaProjektujemy szkolenia zgodnie z naszym autorskim modelem uczenia się (opracowanym na bazie badań Kurta Lewina i Davida Kolba), na który składają się etapy:

  1. Postawienie uczestnika w sytuacji wymagającej uruchomienia ćwiczonej kompetencji
  2. Analiza i wyciągnięcie wniosków rozwojowych z sytuacji, zdefiniowanie potrzeb i motywatorów uczestnika do rozwoju kompetencji
  3. Przekazywanie oraz prowokowanie do tworzenia techniki dotyczącej radzenia sobie z sytuacją
  4. Wsparcie uczestnika w zaadaptowaniu techniki lub narzędzia w kontekście jego życia zawodowego
  5. Przećwiczenie z uczestnikiem techniki lub narzędzia w sytuacji realnej lub eksperymentalnej (gorące krzesło, scenki, odgrywanie ról)
  6. Wsparcie uczestnika w wyciągnięciu wniosków z doświadczenia oraz korygowaniu technik lub narzędzi

Stosujemy w minimum 75% czasu szkolenia formę warsztatową i treningową.

Poziomy Diltsa zmodyfikowane 4GROWFormy te pozwalają nam docierać do jednego z najgłębszych poziomów funkcjonowania psychicznego człowieka, blokującego zmianę: przekonań. Im zmiana dokonuje się na głębszym poziomie, tym silniej pociąga za sobą zmiany na płytszych poziomach – szczególnie na poziomie wiedzy, umiejętności i zachowań. Ponieważ poziom przekonań jest najgłębszym poziomem, na jaki możemy wpływać szkoleniem, najsilniej warunkujemy rozwój kompetencji. Im bardziej rozwinięta kompetencja, tym efektywniej wpływamy na środowisko.

Trenerzy korzystają z różnorodnych metod warsztatowo-treningowych:

  • Gorące krzesło
  • Konkurs z nagrodami
  • Nagranie kamerą
  • Odgrywanie ról i scenek
  • Dyskusja moderowana
  • Instruktaż
  • Przykłady audio i video
  • Ćwiczenia indywidualne, w grupach
  • Trening ze stop-klatką na feedback

Do spisu

Kup voucher, nie trać budżetu!


Na voucher możesz wykupić dowolną ilość szkoleń i wykorzystać go na dowolne szkolenia bez konieczności deklarowania terminu i tematu szkolenia. Decyzję możesz podjąć w każdym momencie. Część szkoleń możesz odbyć jeszcze w tym roku, część w kolejnym, lub wszystkie w 2017 roku. Voucher ma ważność do końca 2017 roku - niewykorzystane środki z vouchera zostaną zwrócone na konto płatnika (Twojej firmy bądź Twoje, w zależności kto płacił), a więc nie masz nic do stracenia! Jesteśmy też elastyczni jeśli chodzi o tytuł faktury.

Zleceniodawcy otrzymują  do wypełnienia i podpisania formularz Vouchera Formularz zapisu na szkolenie 4GROW.pdf, w którym opisane są wszystkie szczegóły. Jeżeli voucher jest prezentem - zostanie przesłany pocztą tradycyjną.

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Moniką Dąbrowską: 500 29 40 35.

Do spisu

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski