Przemek Pracownik Miesiąca: szósty zmysł

szkolenia-obsluga-klientaZamiast szkolenia, obsługa klienta oparta na szóstym zmyśle

W firmie to ja mam najbardziej odpowiedzialne stanowisko - stanowię pierwszą linię frontu, jestem powiernikiem, doradcą, przewodnikiem dusz, wspierającym przyjacielem i wymagającym ojcem zarazem – formalnie odpowiadam za kontakt z Klientami naszej firmy. Choć powszechnie moja praca jest niedoceniana, robię swoje, gdyż uśmiech na twarzy Klienta, pierwsze słowo podzięki wynagradza moje zmęczenie i trud. Pewnie zadziwię Cię mówiąc, że nie przeszedłem żadnego szkolenia – obsługa klienta po prostu płynie w mojej krwi. Tak tak, nie każdy się do tego nadaje. Czasem obserwuję ekspedientki w sklepie – byle szybciej, byle następny klient - a gdzie w tym wszystkim relacja, pytam? Do Klienta trzeba podejść indywidualnie, pochylić się, zapytać, czy rzeczywiście ten proszek do prania będzie odpowiedni do prowadzonego trybu życia, być może warto poszukać masła o niższej zawartości cholesterolu lub ograniczyć spożycie białego pieczywa... Jednak na to wszystko potrzeba czasu, uwagi, a przecież dzisiaj nawet płacąc PayPassem jesteśmy pospieszani. Tym ekspedientkom nie potrzeba szkolenia, obsługa klienta wymaga zadumyszkolenia-obsluga-klienta, więc odpowiedniejszy chyba byłby kurs medytacji. No właśnie, medytuję i wymyśleć nie mogę, co przydarzyło się dziś jednemu z Klientów… Przyszedł w garniturze, ale niczym z lasu – za grosz ogłady, siada i od razu pokazuje telefon, który rzekomo chce kupić. Wystarczyło jedno spojrzenie mojego wprawionego oka, bym stwierdził, że ani kolor, ani kształt, ani nawet cena telefonu nie pasuje do owego mężczyzny. Jednak nie biorąc do siebie takiej arogancji zacząłem spokojnie tłumaczyć panu, bą co bądź kwestie oczywiste - dlaczego nie może kupić tego właśnie modelu, pokazując przy tym lepsze dla niego rozwiązania. Ciekawe, czy uczą tego te wszystkie szkolenia, obsługa klienta to głównie intuicja i tak zwany szósty zmysł do ludzi. Pierwsze 5 minut pan siedział spokojnie, choć stale zerkając na zegarek, po dziesięciu zauważyłem, że nerwowo zaciska pięści i przebiera nogami, po 15 zmienił się trochę odcień skóry na jego twarzy, a po 20 uderzył tą zaciśniętą pięścią w stół i kazał mi wezwać kierownika! Nie rozumiem, co mogło się wydarzyć – być może pan źle się poczuł lub miał tego dnia jakieś ciężkie przeżycia… z biura kierownika wyszedł już spokojny i z telefonem w ręku. Niestety, nie udało mi się dostrzec, jaki model wybrał ostatecznie, ale jestem przekonany, że wziął sobie do serca moje wskazówki. Może zaproponuję kierownikowi przeprowadzenie w firmie szkolenia, obsługa klienta to w końcu nie dla wszystkich łatwy orzech do zgryzienia…

Przemek Pracownik Miesiąca

 

Podziel się z przyjaciółmi przez:

AKTUALNOŚCI

Charyzmatycznym nie trzeba "być", wystarczy takim "bywać"...

 

Mateusz Dąbrowski: Niech inni zobaczą Twoją siłę!
Starając się zrobić na innych wrażenie, często osiągamy odwrotny efekt... Dowiedz się, co działa na ludzi, jak magnes!

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010-2014
Oferta  Kontakt  O firmie  Zespół  Opinie  |  Tel. +48 505 574 723 | Adres: ul. Panieńska 9 lok. 16, 03-704 Warszawa
design: LUK | powered by YASNE | development: Mateusz Dąbrowski