4GROW Mateusz Dąbrowski 4GROW https://4grow.pl mailto:[email protected] 531314431 Mo-Fri 08:00-17:00 4GROW to butikowa, rodzinna firma szkoleniowa oferująca szkolenia najwyższej jakości z obszaru kompetencji miękkich, osobistych i menedżerskich 4grow.pl https://4grow.pl https://www.facebook.com/4GROW/ 4GROW
Panieńska 9 lok. 25 03-704 Warszawa
4GROW firma szkoleniowa szkolenia z kompetencji miękkich szkolenia menadżerskie

Materiał poszerzający wiedzę po szkoleniu: Masz wpływ!

Kasia  jest szefową działu HR już kilka lat. Przez cały ten czas korzystała z usług jednej firmy szkoleniowej,  ze względu na jej bogatą i kompleksową ofertę. Dużą zaletę stanowi również fakt, że współpraca z Panią Grażyną, która reprezentuje firmę jest wyjątkowo udana. Raz w miesiącu spotykają się na lunch, by omówić bieżące kwestie.             
Kasia zawsze słyszy wtedy coś miłego na temat swojego nowego uczesania czy ubioru (REGUŁA SYMPATII). W ostatnim miesiącu Kasia regularnie otrzymywała od Pani Grażyny maile (REGUŁA POWTARZANIA), w których  ta proponowała coś nowego - cykle kilkunastu szkoleń obejmujących znacznie większą ilość pracowników, niż dotychczas. Kasia nie była zainteresowana tą ofertą, a z drugiej strony głupio było jej ponownie odmówić, gdy przyszedł kolejny mail od Pani Grażyny (REGUŁA ODMAWIANIA). Zgodziła się więc na spotkanie. Pani Grażyna jak zwykle w świetnym humorze, raz po raz rzucała dobrym żartem. (REGUŁA RELAKSU) Kasia trochę się rozluźniła przypominając sobie, że „przecież to stara Pani Grażynka – będzie miło jak zawsze”.
Pani Grażyna rozpoczęła rozmowę: Skoro propozycja którą Ci przesłałam wykracza poza możliwości i potrzeby firmy proponuję cykl tylko ośmiu szkoleń dla tej samej liczby pracowników co zawsze.. (REGUŁA KONTRASTU).

Kasia nie miała ochoty rozmawiać na temat oferty, która nie bardzo ją interesowała. Skoro jednak Pani Grażyna zaproponowała coś innego, a i tak już przyszła na spotkanie to może posłuchać co nieco.. (REGUŁA KONSERKWENCJI).

Znamy się tyle lat Kasiu, więc w zaufaniu mogę Ci powiedzieć, że jedno ze szkoleń nie jest jeszcze dopracowane, ale aktualnie to wałkujemy, także wszystko będzie dograne pod koniec miesiąca..(REGUŁA WIARYGODNOŚCI).  Ze względu na naszą współpracę bez wahania zaproponuję Waszej firmie 20 % zniżki na ten cykl szkoleń..(REGUŁA WZAJEMNOŚCIZniżka będzie aktualna tylko, jeśli od razu podpiszemy wstępną umowę (REGUŁA NIEDOSTĘPNOŚCI). Takie mamy zasady w firmie(REGUŁA AUTORYTETU), ale sądzę, że nie będziesz miała problemu z podjęciem decyzji.. Kilka dużych firm, z którymi współpracujemy od razu wyraziło zainteresowanie projektem (REGUŁA KONFORMIZMU). Tak przedsiębiorcza osoba jak Ty na pewno skorzysta z tej szansy (REGUŁA RACJONALIZACJI).

Kasia zaczęła czuć się nieswojo „..kurcze, rzeczywiście mogłaby to być dobra okazja, żeby się wykazać..ale coś mi tu nie gra…(świadomość reguł)”. Postanowiła skończyć spotkanie i na spokojnie przemyśleć, czy jest to coś, czego w firmie potrzebują.

Masz rację Grażynko, rzeczywiście jest to ciekawa oferta szkoleniowa, z drugiej strony nie sądzę, żebyśmy potrzebowali (koncentracja na własnych potrzebach) w firmie tak zróżnicowanych propozycji rozwojowych (REGUŁA KOMPROMISU). Zastanowię się nad tym w ciągu tygodnia (odroczenie w czasiei zadzwonię do Ciebie, gdy podejmę decyzję.
 

Na co dzień często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakim regułom wpływu podlega nasz umysł i z jakich powodów podjęliśmy jakąś decyzję. Mając świadomość tego, na co zwrócić uwagę i jak zareagować, obronisz się przed manipulacją. Podejmuj decyzje zgodne z Twoimi interesami!